Звіт про діяльність на посаді директора
Липецької ЗШ І-ІІІ ступенів імені П.В.Щепкіна
Харківської районної ради Харківської області
Надточій Любові Іванівни
протягом 2019-2020 навчального року

09.06 2020 року 13.00 год

Аналіз мережі закладу

Станом на 09.06.2020 року у школі навчається 194 учні. З них – 84 учні початкової школи, 82 – учні основної школи та 28 учнів старшої школи. Середня наповнюваність класів – 18 учнів. Усі учні відвідують школу. Пропусків без поважних причин немає.

Із 194 дітей, що навчаються в школі (за документами, що надали батьки) 51 – діти пільгових категорій (26 %), в т.ч. 11 із багатодітних родин (3 і більше дітей), 1 дитина-інвалід, 1 дитина, що постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи, 6 дітей із малозабезпечених сімей, 2 дитини-напівсироти, 19 дітей одиноких матерів, 11 – учасників АТО.

Організація навчання за індивідуальною формою

здобуття загальної середньої освіти

Відповідно до Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 12.01.2016 № 8 (зі змінами внесеними наказом Міністерства освіти і науки України від 10.07.2019 № 955) протягом 2019-2020 навчального року було організоване навчання за індивідуальною формою з Міхальовою Поліною Олександрівною.

Організація індивідуальної форми здобуття освіти (педагогічний патронаж) здійснювалася за погодженням з відділом освіти, відповідно до заяви батьків (пункт 5 розділу І Положення), табеля успішності за 5 клас, «Довідки про потребу дитини в індивідуальному навчанні на 2019/2020 навчальний рік». Індивідуальний навчальний план складено відповідно до навчального плану 6 класу і затверджено директором закладу освіти. Вчителі, які здійснювали навчання учениці за індивідуальною формою призначалися з відповідною освітою та фохом.

Режим освітнього процесу регулювався розкладом уроків, з яким ознайомлена дитина та її батьки.

За результатами семестрового та річного оцінювання, Міхальовій Поліні виданий табель успішності.

Атестація педагогічних працівників

Велику стимулюючу роль у професійному зростанні педагогічних кадрів відіграє атестація, яка сприяє моральному і матеріальному заохоченню педагогічних працівників, узагальненню та впровадженню досвіду кращих вчителів у практику навчання та виховання учнів.

Робота з атестації педагогічних працівників навчального закладу була організована відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Наказом МОН України від 06.10.2010 № 930 (із змінами, внесеними наказом МОНмолодьспорт від 20.12.2011 №1473)

У 2019-2020 навчальному році атестувалися 2 педагогічних працівників. Було здійснено перевірку термінів проходження підвищення кваліфікації педпрацівниками; закріплення вчителів за членами адміністрації школи, запланована певна кількість уроків, необхідних для відвідування представниками адміністрації, членами атестаційної комісії, оформлені методичні папки для накопичення матеріалів на період атестації вчителів; складено графіки проведення відкритих уроків учителів, які атестуються, а також позакласних заходів, вивчення рівня кваліфікації, професійної діяльності та загальної культури в педколективі, серед учнів та їх батьків.

Протягом року Істоцька Ольга Василівна і Семенюк Віра Григорівна, які атестувалися, провели відкриті уроки, позакласні виховні заходи.

За результатами атестації 2019-2020 навчального року рішенням атестаційної комісії ІІ рівня при відділі освіти Харківської районної державної адміністрації була атестована на підтвердження раніше присвоєної кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії» та підтвердження раніше присвоєного педагогічного звання «учитель-методист» Семенюк Віра Григорівна, на посаді вчителя історії та правознавства. Рішенням атестаційної комісії І рівня присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» вчителю початкових класів Істоцікій Ользі Василівні.

Робота з кадрами

Робота адміністрації з підбору та оптимізації розстановки педагогічних кадрів забезпечила відсутність у навчальному закладі нефахівців, що особливо важливо із введенням у дію нового Положення про атестацію педагогічних працівників. Протягом останніх років ситуація з педагогічним навантаженням є стабільною. На даний навчальний рік середнє навантаження знаходиться на рівні 21 години. Плинність педагогічних кадрів відсутня, прийом нових працівників пов’язаний з вакансією вчителя інформатики.

Якісний склад педагогічних працівників на кінець 2019-2020 н.р. становить:

Десятий тарифний розряд – 3 вчителі,

Спеціаліст – 4 вчителі,

Друга кваліфікаційна категорія – 2 вчителі,

Перша кваліфікаційна категорія – 7 вчителів,

Вища кваліфікаційна категорія – 8 вчителів,

Старший учитель – 0 вчителів,

Учитель-методист – 3 вчителі.

На сьогоднішній день є вакансії сестри медичної з дієтичного харчування, соціального педагога (по 0,5 ставки кожної) та сестри медичної (1 ставка).

Підвищення кваліфікації

Підвищення кваліфікації передбачає підвищення фахової самоосвіти вчителя і в міжкурсовий період. У Липецькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів імені П.В.Щепкіна на початку 2019-2020 н.р. був складений перспективний план підвищення кваліфікації. До відділу освіти ХРДА надіслані замовлення на підвищення кваліфікації педпрацівників. Підвищення кваліфікації передує атестації, всі педагогічні працівники вчасно пройшли курси підвищення кваліфікації. У жовтні 2019 року був затверджений план підвищення кваліфікації педагогічних працівників на 2020 календарний рік відповідно до Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників (постаова КМУ від 21.08.2019 року).

Протягом року педагогічні працівники підвищували кваліфікацію шляхом курсової підготовки при КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» на основних курсах: Надточій Л.І. та Денисенко Н.В. «Учителі початкових класів», Істоцька О.В. «Система розвивального навчання Ельконіна - Давидова в початковій школі: 4 клас»; на короткотривалих: Леонідова В.С. «Навчання української мови в умовах упровадження нової редакції Українського правопису» (спецкурс); Чала О.А., Холод О.В., Кльокта В.І. «Використання гри в освітньому процесі 1-го циклу початкової освіти» (спецкурс); Чала О.А., Зубкова Ю.О., Істоцька О.В. «Вчителі початкових класів закладів загальної середньої освіти, які працюватимуть у 1-х класах у 2020/2021 н.р. та 2021/2022 н.р.» (за Концепцією НУШ); Дубова О.Ю. «Створення дидактичних он-лайн матеріалів на основі мережевих сервісів» (спецкурс); Кльокта В.І., Холод О.В. «The Lego Foundation» (тренінг); у дистанційному режимі: Семенюк В.Г. «Організація роботи з історичними джерелами в процесі навчання історії» (спецкурс); Леонідов О.В. «SMART-технології на уроках географії» (спецкурс).

Крім того вчителі проходили курси підвищення кваліфікації у дистанційному режимі на різних платформах: Віхтінська Л.М. «Емоційна ефективність учителя: теорія і практика» (Всеосвіта); Бутенко Є.В. «Технологія розвитку критичного мислення в сучасному освітньому середовищі» (Всеосвіта); Холод О.В. «Освітні інструменти критичного мислення» (Прометеус); Денисенко Н.В. «Безпечність харчових продуктів: сучасне законодавство, сумлінний виробник, відповідальний споживач» та «Наука про навчання: Що має знати кожен вчитель?» (Прометеус); Чала О. А. «Спрямування читацького інтересу учнів 1-4 класів за допомогою різноманіття методів та форм навчання в умовах НУШ» (Всеосвіта). Надточій Л.І. «Воркшоп як інноваційна освітня технологія» та «Що треба знати про аудит трудових книжок працівникам освіти. Зразки записів» (Всеосвіта), «Діалог та медіація. Шляхи до порозуміння» (Прометеус), «Цифрові навички для вчителів» (Дія: Міністерство цифрової трансформації для вчителів). Майже всі вчителі були слухачами вебінарів на різних е-платформах.

У цьому навчальному році значно збільшилася чисельність вчителів, які здійснювали підвищення кваліфікації через спецкурси, що пов’язано з освітніми реформами, впровадженням Концепції НУШ, професійним зростанням. Такі форми підвищення кваліфікації дали позитивні результати:

- педагогічні працівники оволоділи новими педагогічними технологіями, прогресивними методиками, передовим досвідом, можливостями ІКТ;

- оновлюється зміст уроків на основі використання наукових розробок і педагогічного досвіду;

- педагогічні працівники опанували нові технології в роботі з обдарованими учнями.

Основними формами самоосвітньої роботи вчителів є: індивідуальна робота над науково-методичною та психолого-педагогічною проблемою чи темою (у межах загальношкільної науково-методичної проблеми), творчі звіти, педагогічне наставництво і консультування, опрацювання он-лайн новинок, фахових журналів та методичної літератури тощо.

Робота з організації працевлаштування випускників

Відповідно до ст. 53 Конституції України, ст. 13 Закону України «Про освіту», з метою посилення контролю за продовженням навчання і працевлаштування випускників 9-го класу та забезпечення здобуття дітьми шкільного віку повної загальної середньої освіти, своєчасного надання інформацій про продовження навчання і працевлаштування випускників, адміністрацією закладу призначено відповідальну особу за роботу з обліку продовження навчання та працевлаштування випускників 9, 11 класів.

До 07.09.2019 року була здійснена перевірка довідок з місць навчання випускників 9-го класу, а також сформованого у програмному комплексі «Курс: ШКОЛА» та завантажено на портал інформаційної системи управління освітою «ІСУО», згідно з інструкцією щодо його заповнення, «Звіт про продовження навчання для здобуття повної загальної середньої освіти випускниками 9-го класу загальноосвітніх навчальних закладів»

Випускники Липецької ЗОШ І-ІІІ ступенів імені П.В.Щепкіна, які не продовжують навчання та не працевлаштовані відсутні.

Виконання основних напрямків ст.10 Конституції України,

Закону України «Про забезпечення функціонування української мови

якдержавної» з питань розвитку та впровадження державної мови

У закладі наявна повна нормативно-правова база щодо розвитку і функціонування української мови та заходи щодо її реалізації. Програма розвитку та функціонування української мови та заходи щодо її реалізації відтворені в річному плані роботи школи.

Протягом року проводилася роз'яснювальна робота серед батьків, здобувачів освіти та вчителів щодо Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної». Що­річно перевіряється виконання цього Закону та статті 10 Конституції України. У кожному класі оформлені куточки державної символіки. Постійно ведеться робота щодо формування громадянина - патріота України, підготовленого до життя з високою національною свідомістю. Усі зібрання та виховні захо­ди проводяться державною мовою.Документація в закладі освіти ведеться українською мовою відповідно до Інструкції з діловодства Липецької ЗОШ І-ІІІ ступенів імені П.В.Щепкіна.

Щороку вивчається стан викладання української мови та літератури. З молодими та малодосвідченими вчителями проводяться консультації вчителями-наставниками. У закладі працює кабінет української мови та літератури, крім того, шкільні кабінети, вестибюль оформлені з використанням Державної символіки. Усі вчителі викладають навчальний матеріал українською мовою. Згідно з річним планом роботи школи на 2019 – 2020 навчальний рік, планом проведення внутрішкільного контролю та графіком проведення контролю за станом викладання окремих предметів адміністрацією протягом лютого 2020 року здійснено перевірку стану викладання української мови та літератури в 11 класі.

У порівнянні з минулим роком значно покращився середній бал з української мови у 5 класі (+1,5), 6 класі (+0,4), 10 класі (+ 0,7). Погіршення якісного показника в бік зниження рівня знань за середнім балом спостерігається у 7 класі (-0,4), 9 класі (-0,7). Середній бал залишився майже незмінний у 8 та 11 класах.

Наявність певних прогалини в знаннях учнів та нестабільність набутих ними умінь та навичок виникли в наслідок карантинних обмежень. Для покращення рівня навчальних досягнень учнів з української мови, учителям слід продовжувати роботу з покращення підходів до викладання української мови у наступному навчальному році з метою підвищення рівня навчальних досягнень.

У 2019-2020 навчальному році учні 3-4 класів взяли участь у Міжнародному конкурсі з української мови імені Петра Яцика. За результатами конкурсу Суховій Богдан, учень 3 класу, посів 19 місце, а Шевлякова Анастасія, учениця 4 класу – 14 місце. На районному етапі Х Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської молоді імені Тараса Шевченка команда закладу здобула 12 місце. Учні школи були учасниками ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури і посіли призові місця – Віхтінська Віталіна, 7 клас, (ІІ місце), вчитель Коваль В.Ф.; Скороход Дар’я, 10 клас, (ІІ місце), вчитель Леонідова В.С. На І (районний) етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів – членів Малої академії наук України була подана робота Потапчук Олени, учениці 11 класу (секція українська мова), яка здобула призове ІІ місце, керівник Леонідова В.С.

Учні 4 класу були учасниками Міжнародного дитячого літературного фестивалю «Literature future». Шевлякова Анастасія посіла І місце та отримала грошову винагороду - 10000 гривень. Школа одержала відзнаку «Тут навчається майбутнє України».

Цікаво та змістовно пройшов тиждень української мови та літератури,який розпочався загальношкільною лінійкою «Наша мова соловʼна». Здобувачі освіти 5-11 класів дивилися відеопрезентації: «Мово рідна!», «10 фактів про мову», слухали поезії та пісні про українську мову. Для учнів 5 – 6 класів була проведена лінгвістична гра-квест «Калейдоскоп». Семикласники відвідали літературну вітальню «Стояла я і слухала весну…» (за творчістю Лесі Українки). Також для них було проведено інтегроване заняття (українська література та образотворче мистецтво) «Чистота і духовність поезій Ліни Костенко». Між старшокласниками відбувся філологічний брейн-ринг «Життя духовного основа». Гаслом проведення всіх заходів стали слова славнозвісної Ліни Костенко: «Нації вмирають не від інфаркту. Спочатку їм відбирає мову».

У школі постійно проводиться висвітлення роботи закладу щодо забезпечення виконання вимог мовного законодавства, підвищення якості мовної освіти здобувачів освіти на сайті школи.

Організація методичної роботи

У 2019-2020 навчальному році методична робота в школі здійснювалася відповідно до законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про інноваційну діяльність», районної програми «Вчитель». Освітня політика в закладі спрямовувалася на пізнавальну, наукову діяльність, на ефективність, дієвість і результативність методичної роботи. Головною метою методичної роботи в школі було удосконалення системи фахової освіти та підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу освіти; створення умов для роботи з педагогічними кадрами; координація та розвиток усіх форм методичної роботи; впровадження сучасних досягнень психолого-педагогічної науки, передового педагогічного досвіду в практику роботи закладу.

У 2019/2020 навчальному році педагогічний колектив працював над реалізацією єдиної методичної теми: «Підвищення продуктивності діяльності кожного педагога як умова та гарантія покращання якості освітнього процесу в умовах впровадження Концепції Нової української школи», яка передбачає розвиток та зростання професіоналізму вчителя в умовах впровадження Державних стандартів початкової, базової, повної загальної середньої освіти, розвиток нового способу мислення та здатності адаптуватися до змін у суспільстві з метою підвищення якості навчання здобувачів освіти. Реалізація теми здійснювалася через такі види методичної роботи:

- педагогічна рада;

- шкільні методичні об’єднання вчителів;

- організація і проведення предметних тижнів;

- проведення заходів, спрямованих на вдосконалення освітнього процесу, підвищення загальноосвітнього рівня школярів;

- організація роботи педагогічного наставництва;

- організація роботи з обдарованими дітьми;

- організація роботи з учнями, схильними до правопорушень.

У 2019/2020 навчальному році в закладі працювали 4 методичні об’єднання вчителів (філологічного циклу – керівник Леонідова В.С., природничо-математичного циклу – керівник Кіпоренко Н.П., початкових класів – керівник Холод О.В. та класних керівників – Рєзнік Н.В.), які координували методичну роботу з підвищення якості освіти у закладі, працювали на сприяння виробленню в учителів умінь і навичок самостійної роботи з метою безперервного підвищення своєї кваліфікації і вдосконалення педагогічної майстерності, розвитку творчих здібностей педагогів, формування в них дослідницької роботи, впровадження в практику кращого педагогічного досвіду. Робота методичних об’єднань була спрямована на удосконалення методичної підготовки, фахової майстерності вчителя, удосконалення методики проведення уроку.

Значна увага приділялася вивченню нормативних вимог щодо ведення документації як класними керівниками, так і вчителями - предметниками. На запланованих засіданнях ШМО обговорювалися організаційні питання (рекомендації МОНУ щодо викладання і вивчення навчальних предметів у 2019-2020 н.р., зміни у календарному плануванні, підготовка і проведення олімпіад, предметних тижнів, підготовка до ЗНО - 2020), так і науково-методичні питання щодо впровадження в освітній процес ІКТ, дистанційних технологій, інтенсивних форм і методів навчання, застосування міжпредметних зв’язків у процесі формування комунікативних компетенцій здобувачів освіти.

Четвертий рік вчителем Істоцькою О.В. впрваджується інноваційна технологія «Система розвивального навчання Д.Б.Ельконіна та В.В.Давидова».

Методична робота була спрямована на реалізацію вимог основних положень Концепції Нової української школи, всебічне підвищення професійної майстерності кожного вчителя, на збагачення й розвиток творчого потенціа­лу педагогічного колективу в цілому, на досягнен­ня оптимальних результатів навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти.

На належному рівні була організована робота педагогічного наставництва, завдання якої – взаємонавчання педагогів щодо обміну методикою викладання своїх предметів, розвиток вмінь використовувати у роботі досягнення сучасної психолого-педагогічної науки. Адміністрацією школи було проведено ряд заходів з малодосвідченими працівниками, а саме: консультації з питань організації освітнього процесу, складання календарного планування та індивідуальних планів, розвиток пізнавальних інтересів здобувачів освіти у процесі навчання та індивідуальні методичні рекомендації. Малодосвідчені працівники брали активну участь у колективних формах методичної роботи району, відвідували дистанційні вебінари тощо. У 2019/2020 навчальному році у закладі працювало 3 малодосвідчені працівники за якими закріплені вчителі-наставники.

На належному рівні була організована система наставництва. У рамках реалізації самоосвіти відбувалося взаємовідвідування уроків, факультативних занять, гуртків, позакласних заходів із відповідного предмета (система партнерської співпраці). Учителі постійно знаходилися у творчому пошуку, про що свідчать теми їх самоосвіти. Відповідна робота школи дала можливість молодим вчителям адаптуватися у педагогічному колективі, самоствердитися й продовжити професійне становлення.

Усі педагоги школи взяли участь у серпневій конференції педагогічних працівників закладів освіти Харківського району, а також відвідали та брали участь у різних методичних заходах. На даній конференції Євгенія Вікторівна Бутенко виступила з доповіддю на тему: «Вимоги часу. Інноваційні технології в сучасному освітньому процесі», а на секційному засіданні вчителів математики Харківського району поділилася досвідом роботи з теми: «Компютерні технології на уроках математики». Також Євгенія Вікторівна брала участь у методичному Інтернет – марафоні, який проводив КВНЗ ХАНО. В рамках марафону був представлений план-конспект дистанційного уроку алгебри і початків аналізу в 10 класі (рівень стандарту) на тему «Екстремуми функції» (з досвіду роботи).

Вчитель початкових класів Істоцька Ольга Василівна під керівництвом Сосницької Надії Петрівни, куратора системи розвивального навчання Д.Б.Ельконіна та В.В.Давидова (КВНЗ ХАНО), підготувала відео уроки для 1 класу на теми: «Повторення. Подовжені приголосні звуки та позначення їх на письмі. Позначення твердості та м'якості» і «Повторення. Позначення звука [Й] на письмі». В уроках використовувалися авторські казки про королівство Фонетика, за допомогою яких дітям легше опанувати позиційний принцип графіки. До уроку була запропонована гра «Як стати мільйонером», щоб в ігровій формі закріпити вивчене.

Семенюк Віра Григорівна дистанційно взяла участь у роботі Всеукраїнської науково-практичної конференції «Традиційні та інноваційні підходи у сфері сучасних педагогічних досліджень» (Київ), її робота була надрукована у збірнику тез (УДК 373.3/5 ББК 74.2).

З метою обміну досвіду щодо підготовки учнів 11 класу до ЗНО усі вчителі-предметники відвідували тренінгові заняття. Крім того, вони були постійними учасниками вебінарів, які проводив КЗ ХАНО з даного питання.

Протягом року педагогічні працівники продовжували роботу над підвищенням фахового рівня шляхом публікації власних робіт у методичних журналах:

- Бутенко Є.В.: конспект уроку «Довжина кола» (сайт Освіта.ua, видавництво «Плеяда», каталог «Відкритий урок: розробки, технології, досвід» № 1/2020); сайт Всеосвіта: конспект уроку «Площа трикутника» (8 клас, геометрія), стаття «Лабораторна робота – один із шляхів організації дослідницької діяльності учнів на уроках геометрії.

- Істоцька О.В., на сайті Всеосвіта: «Авторські казки про королівство Фонетика», «Креативні уроки математики в початковій школі», конспекти уроків з природознавства на тему: «Євразія», 4 клас (1 та 2 частини), Комікс з природознавства для 4 класу на тему: «Україна на карті світу», тести з літературного читання за темою «Даруйте радість», «Перші досягнення», Контрольная работа по русскому языку для школ с украинским языком обучения.

- Віхтінська Л.М., на сайті Всеосвіта: виховні заходи для учнів 3-4 кл. на тему «Казки Старого Лева», «Дзвінка струна Лесиного слова»; для учнів 2 класу на тему: «Т.Г.Шевченко – видатний український поет, художник»; проєкт з образотворчого мистецтва (7 клас) «Мистецтво дизайну».

- Чала О.А., сайт Всеосвіта: «Підсумкова контрольна робота з математики» (за підручником С.О.Скворцова) 3 клас, «Підсумкова контрольна робота. «Іменник. Прикметник. Дієслово» 3 клас, тести з літературного читання О. Копиленко «Розбишака Чив» та «Гуси-лебеді летять» (уривок із повісті, за О.Я.Савченко) 3 клас.

- Орач О.М., сайт Всеосвіта: презентації «Дитячі видавництва в Україні», «У колі добрих друзів» (5 клас), «Булгаков і Україна», «Жанр сонету у світовій літературі. Компаративний аналіз сонетів Данте, Петрарки, Шекспіра, Франка, Л. Українки»; позакласний захід із зарубіжної літератури для учнів 7-9 класів «Храм душі».

- Холод О.В., сайт Всеосвіта: урок-подорож «Мовні і немовні звуки. Голосні і приголосні звуки». Тести з української мови та математики для 1 класу на платформі «На урок».

- Семенюк В.Г., сайт «На Урок»: сценарій заходу присвячений пам’яті жертв годомору 1932-1933 рр. «Голодний рік, голодний вік» (10-11 клас); стаття «Формування інформаційно-комунікаційної компетентності учнів на уроках історії та правознавства»; конспект уроку з історії України, 10 клас «Пам’ятаєш, земле, сорок п’ятий, земле, сорок п’ятий не забудь!»

Адміністрацією школи були відвідані і проаналізовані уроки і виховні заходи та надані необхідні методичні рекомендації. Згідно з річним планом проводився моніторинг навченості з української мови, математики, було перевірено і складено довідки по класних журналах, учнівських щоденниках.

Отже, методична робота школи беззаперечно впливає на підвищення професійного рівня педагогічного колективу та на якість освітнього процесу. Саме тому зусилля педагогічного колективу були спрямовані на розвиток творчого потенціалу кожного педагога, формуванні їх професійної компетенції та упровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа». Однак, у методичній роботі закладу наявні недоліки: епізодичність роботи окремих учителів над підвищенням свого науково – теоретичного рівня та методичної майстерності; відсутність моніторингу якості знань учнів вчителями-предметниками; незначний відсоток учителів, які займаються дослідницькою діяльністю та висвітлюють свої надбання у педагогічній пресі тощо.

Створення умов для навчання обдарованої молоді

Одним з основних принципів роботи закладу освіти є розкриття в процесі навчання дитячої обда­рованості. Упровадженню в життя цього прин­ципу сприяє спільна діяльність адміністрації школи та педагогів. Головною метою цієї роботи є подальший розвиток системи виявлення та відбору обдарованої молоді; забезпечення економічних і соціальних гарантій самореалізації особистості; підтримки та стимулювання інтелектуально і творчо обдарованих дітей та молоді, забезпечення підтримки обдарованої молоді шляхом створення умов для її творчого, інтелектуального, духовного і фізичного розвитку у 2019/2020 н.р..

Питання роботи з обдарованими дітьми розглядалося на нараді при директорові (протокол № 07 від 28.02.2020 року).

У 2019/2020 н.р. розширився діапазон обраних здобувачами освіти конкурсів, збільшилась кількість учасників у них, цим самим школярі підвищують свій інтерес до вивчення окремих навчальних дисциплін, а вчителі формують у своїх виконавців прагнення до самопошуку, самовдосконалення та самореалізації.

У цьому навчальному році на І (районний) етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів – членів Малої академії наук України були подані дві роботи: Потапчук Олени, учениці 11 класу, яка здобула ІІ місце (керівник роботи Леонідова Валентина Семенівна) та Самочернова Марія, учениця 11 класу, яка здобула ІІ місце (керівник роботи Євгенія Вікторівна Бутенко)..

Скороход Дар’я, учениця 10 класу була учасницею IV Обласної учнівської науково-практичної конференції Харківського територіального відділення Малої академії наук України, секція: історичне краєзнавство. Учениця була нагороджена дипломом Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації.

З метою виявлення та розвитку інтелектуальної обдарованості, реалізації здібностей талановитих учнів, підвищення інтересу до поглибленого вивчення навчальних дисциплін, активізації всіх форм позакласної роботи у жовтні 2019 року в закладі проведено І етап Всеукраїнських учнівських олімпіад із навчальних предметів.

У листопаді-грудні 2019 року учні школи взяли учать у ІІ (районному) етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів. Кращі результати показали учні з таких предметів:

географія – Тарасов Віталій, 10 клас, (ІІІ місце); Чучук Іван, 11 клас, (І місце) вчитель Леонідов О.В.;

математика – Філіпова Наталія, 6 клас, (ІІІ місце); Суховій Світлана, 8 клас (ІІІ місце), вчитель Бутенко Є.В.;

фізика – Скороход Дар’я, 10 клас, (ІІІ місце), вчитель Кіпоренко Н.П.;

астрономія – Тарасов Віталій, 10 клас, (ІІІ місце), вчитель Кіпоренко Н.П.;

біологія – Суховій Світлана, 8 клас, (ІІІ місце); Тарасов Віталій, 10 клас (ІІІ місце), вчитель Рєзнік Н.В.;

хімія – Сергієнко Ірина, 7 клас, (ІІ місце); Тарасов Віталій, 10 клас (ІІІ місце), вчитель Рєзнік Н.В.;

українська мова та література – Віхтінська Віталіна, 7 клас, (ІІ місце), вчитель Коваль В.Ф.; Скороход Дар’я, 10 клас, (ІІ місце), вчитель Леонідова В.С.;

англійська мова - Скороход Дар’я, 10 клас, (І місце), вчитель Голда М.В.;

історія - Скороход Дар’я, 10 клас, (І місце), вчитель Семенюк В.Г.;

правознавство - Тарасов Віталій, 10 клас, (ІІІ місце), вчитель Леонідов О.В.

Учениця 4 класу Сівцова Вероніка в олімпіаді з математики посіла 4 місце.

За результатами участі в ІІ (районному) етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад у ІІІ (обласному) етапі взяли участь два учні: з англійської мови Скороход Дар’я (учениця 10 класу) здобула ІІІ місце (вчитель Голда М.В.). Учень 11 класу Чучук Іван був учасником олімпіади з географії (вчитель Леонідов О.В.).

У 2019/2020 н.р. відстежується суттєве збільшення кількості переможців олімпіад в порівнянні з минулим роком (+8).

У Всеукраїнських турнірах в (очному турі) взяла участь лише одна команда - юних біологів, під керівництвом Ніни Василівни, яка посіла 5 місце. На жаль, другий рік поспіль у турнірах географів, журналістів, істориків, правознавців, фізиків, хіміків, філософів та релігієзнавців, винахідників та раціоналізаторів учні школи не взяли участі, що можна пояснити відсутністю бажання вчителів займатися цим напрямком роботи, тому в наступному навчальному році вчителям-предметникам потрібно активізувати роботу щодо участі у турнірах та підвищенні її результатів.

Учні 4 класу, класний керівник Істоцька Ольга Василівна, є постійними учасниками ітернет-олімпіад на сайті Всеосвіта. Організатори сайту Всеосвіта здійснили вибір 200 кращих шкіл України за результатами отриманих сертифікатів учасників. Наш заклад посів 137 місце, оскільки у нас дипломів І ступеня – 18, ІІ ступеня – 15, ІІІ – 8 і 18 дипломів учасників. Так, у олімпіаді з української мови взяли участь 17 учнів, Потапчук Дмитро та Рєпін Микола посіли ІІІ місце. В олімпіаді з математики взяли участь 10 учнів, Потапчук Дмитро та Сівцова Вероніка посіли ІІ місце, а Сівцова Вікторія – ІІІ місце. В конкурсі «Безпека на дорозі» (Всеосвіта) взяли участь 8 учнів: Сівцова Вероніка посіла І місце; Потапчук Дмитро, Сівцова Вікторія, Пановиця Ярослава, Рєпін Микола, Шавикін Артем – ІІІ місце.

У літературному конкурсі «Literature future» Шевлякова Анастасія посіла І місце та отримала 10000 гривень. Школа отримала відзнаку «Тут навчається майбутнє України».

Учні 4 класу також були учасниками Міжнародного конкурсу математичний конкурс Карибу (Куба). Всього учасників конкурсу було близько 7500, із них: Шевлякова Анастасія – 112 місце, Пановиця Ярослава – 121 місце, Сівцова Вероніка – 457 місце.

Пановиця Ярослава взала участь у Міжнародному конкурсі малюнка «Разом — екологічніше» (Японія).

Хочеться також відмітити учнів 1 класу (вчитель Холод О.В.), які також були учасниками Міжнародного конкурсу «Олімпус 2019 – Осіння сесія». З математики нагороджені дипломами І супеня: Карлашов Данило, Сидоренко Андрій, Житіньов Сергій; дипломами ІІ ступеня нагороджені: Плужниу Вікторія, Орлов Ілля, Андрощук Софія, Савьолов Володимир; дипломами ІІІ ступеня – Мельниченко Артем, Світлична Ганна, Нечитайло Нікіта. З біології і природознавства дипломами І ступеня нагороджені – Савьолов Володимир та Орлов Ілля. З української мови і літератури дипломом І ступеня нагороджена Гришина Яна; дипломом ІІ ступеня – Плужник Вікторія, Житіньов Сергій; дипломом ІІІ ступеня – Світлична Ганна та Савьолов Володимир. Також вони були учасниками інтернет олімпіади на сайті Всеосвiта «Весна – 2020» і здобули нагороди: Житіньов С., Зімницький Д. – Диплом III ступеня; Молчанова В., Орлов І. – Диплом I ступеня. Сидоренко Андрій взяв участь у Всеукраїнському конкурсі малюнку «Спорт і світ» та отримав сертифікат.

Протягом 2019/2020 н.р. з метою максимального всебічного розкриття особистості учнів, розвитку їх творчих та розумових можливостей вчителі-предметники, класні керівники залучали школярів до участі у конкурсах різноманітного спрямування.

На районному етапі Х Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської молоді імені Тараса Шевченка команда закладу здобула 12 місце: Потапчук Тетяна, учениця 5 класу, посіла 4 місце; Надточій Аріна, учениця 6 класу, посіла 8 місце; Віхтінська Віталіна, учениця 7 класу, посіла 7 місце; Мартиненко Марія, учениця 9 класу, посіла 7 місце; Левенець Єлизавета, учениця 10 класу, посіла 8 місце; Самочернова Марія, учениця 11 класу, посіла 9 місце.

Учні 3-4 класів взяли участь у Міжнародному конкурсі з української мови імені Петра Яцика. За результатами конкурсу Суховій Богдан, учень 3 класу, посів 19 місце, а Шевлякова Анастасія, учениця 4 класу – 14 місце. В конкурсі «Безпечна дорога до школи» (сайт Всеосвіта) взяли участь 5 учнів 3 класу, дипломи отримали: за І місце – Благой Єгор, за ІІ місце – Суховій Богдан.

Також учні школи взяли участь у районному чемпіонаті з гри «Що? Де? Коли?», де посіли 12 місце.

На обласному етапі Всеукраїнського заочного конкурсу юних фотоаматорів «Моя Україно!» Віхтінська Віталіна, учениця 7 класу, посіла ІІІ місце у номінації «Пейзаж»; Курєннова Ірина, учениця 7 класу нагороджена подякою Харківського обласного Палацу дитячої та юнацької творчості (керівник Людмила Миколаївна Віхтінська). У обласному конкурі дитячих робіт «Чарівний світ книги» Віхтінська Віталіна, учениця 7 класу, посіла ІІІ місце.

Вже не один рік, учні нашої школи, є учасниками Обласного конкурсу-виставки дитячих робіт, присвячених Зінаїді Серебряковій «Нескучне: фотопогляди». Віхтінська Віталіна, учениця 7 класу, стала Лауреатом І ступеня, а Храмцова Єлизавета, учениця 6 класу та Курєннова Ірина, учениця 7 класу, Лауреатами ІІІ ступеня.

В обласному етапі Всеукраїнського конкурсу дитячого малюнку «Охорона праці очима дітей» учні 6 класу Філіпова Наталія та Благая Крістіна отримали дипломи учасників. На Фестиваль-конкурсі дитячої творчості «Харків – місто добрих надій» Віхтінська Марина, учениця 3 класу, отримала диплом, а Віхтінська Віталіна, учениця 7 класу – лауреат. За участь у VІ Всеукраїнському фестиваль-конкурсі учнівської та студентської творчості імені Марії Фішер-Слиж «Змагаймось за нове життя!», присвячений Лесі Українці, учениця 6 класу Надточій Аріна отримала подяку. Дипломами ІІІ ступеня за участь у Всеукраїнському дистанційному фестивалі мистецтв «Творча весна» нагороджені Віхтінська Віталіна та Віхтінська Марина.

У цьому навчальному році команда школи виборола районний кубок з футболу пам’яті Ю.Тарасова 28 вересня 2019 року в с. Липці. У Всеукраїнському турнірі зі стильового карате, м. Одеса, 24 листопада 2019 Гребеник Андрій (куміте, більше 55 кг) виборов 11 місце. Черкашин Глєб, учень 8 класу, нагороджений дипломом за ІІ місце в Новорічному турнірі з карате (ката), крім того, Глєб за результатами іспиту внесений до реєстру Української Федерації Карате.

Два учні нашого закладу з 01 січня по 31 травня 2020 року отримують щомісячну стипендію голови Харківської районної державної адміністрації та голови Харківської районної ради за результативну участь у змаганнях: Потапчук Олена (учениця 11 класу) та Черкашин Глєб (учень 8 класу).

Аналіз результативності виступу учнів Липецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені П.В.Щепкіна на Всеукраїнських олімпіадах, різноманітних конкурсах, свідчать про те, що педколективом проводиться ґрунтовна робота щодо розвитку інтересів учнів до поглиблення знань із базових дисциплін, на належному рівні організована робота з обдарованими дітьми.

Організація виховної роботи

Виховна робота школи орієнтується на нормативно - правову базу з питань виховної роботи.

Планування виховної роботи висвітлене у відповідному розділі річного плану роботи школи, планах роботи класних керівників, у плані роботи шкільного методичного об'єднання класних керівників, психолога, бібліотекаря.

На допомогу класним керівникам у виборі форм і методів виховної роботи проводяться методичні наради, розробляються рекомендації з планування роботи класних керівників, які базуються на визначенні виховного рівня класу, на аналізі застосованих у попередніх роках форм та методів виховної роботи.

Приділялась належна увага роботі методичного об’єднання класних керівників (керівник Рєзнік Н.В.), яке працювало над проблемою «Стратегічні напрямки виховання у вимірах сьогодення.», яка виявляла творчий потенціал класних керівників, активізувала його позицію, забезпечувала колективне вивчення виховних завдань.

Пріоритетними у виховному процесі стали національні та патріотичні мотиви, відродження духовності сучасної людини, школяра, високого інтелекту, благородства помислів і прагнень, широкої культури, усвідомлення власної гідності, формування національної свідомості на прикладах минулого і сучасного. Були проведені акції: «Пам’ять» (АТО), «День Перемоги», «Пам’яті Крут», «Захисник України», «Чорнобиль біль і печаль України», «Жертвам політичних репресій та голодомору», «Партизанська слава».

Метою заходів у сфері національно - патріотичного виховання є сприяння набутого дітьми досвіду патріотичних дій, виховання їх у дусі патріотичного обов’язку.

Навчальний рік почався з проведення тематичних уроків. Були використані різні форми проведення і мали, як пізнавальне, так і виховне значення. Творчий підхід, відеоматеріали, музичне оформлення, наочність, використання державних і рослинних символів, вдало підібраний літературний матеріал вносили емоційний характер та інтерес.

До Всесвітнього Дня миру була організована виставка малюнків «Я малюю мир» (5-9 кл.). До дня партизанської слави проведена година спілкування «Стежками партизанського загону №70» (5 кл.).

Заслуговують уваги заходи, проведені до Дня захисника України, дні козацтва (14 жовтня):

До Дня писемності і мови пройшли інформаційні години із циклу «Мова – скарб народу» (1-11 кл.), літературна вітальня «Поетична свіча» (5-7 кл. ).

Учні 4 класу написали лист, оформили листівку про красу України королеві Великобританії, де говорили про свою любов до рідного краю і отримали відповідь- подяку.

До дня вшанування пам’яті жертв голодомору проведено урок-реквієм, години спілкування. Під час заходів було використано хвилюючи кадри документального фільму. Години спілкування «Герої сьогодення» були присвячені дню Гідності і Свободи.

Велике серце любові, вінок єднання сходу і заходу створили п’яти і шестикласники під час уроку-подорожі «Хай не згасає пам'ять про героїв». Велике значення у патріотичному вихованні має ціннісне ставлення до людей. До дня толерантності (18 листопада) кл. кер. 7 кл. у співпраці із сільським бібліотекарем С.П.Сергієнко провели зустріч з місцевою поетесою Дрозденко К.С. на тему «Любіть дітей».

Відзначаючи день людей похилого віку, прищеплюючи любов і повагу до старшого покоління вч. 2 кл. Клькта В.І., разом зі своїми вихованцями привітали бабусь і дідусів, святковими листівками, виготовленими власноруч, а 4 кл. вч.( Істоцька О.І.) організувала волонтерську допомогу у благоустрої двору ветерану праці Білецькій М.П. Всі заходи проходили під гаслом «Від тепла маленьких сердець до великої справи дорослих».

Зверталась особлива увага на формування в учнів розуміння єдності та цілісності України, її багатонаціонального народу як національної ідеї розвитку вільної, незалежної, демократичної держави, виховання любові до рідного краю, інтересу до пізнання історії свою краю, свого народу, у зв’язку з відзначенням 22 січня 2019 Дня Соборності, Дня Гідності та Свободи, Дня пам’яті Героїв Крут в школі були проведені наступні заходи:

- години спілкування «Бій під Крутами. Пам’ятаймо» (7-8 кл.);

- урок мужності «Трагедія під Крутами» (10 кл.);

- виготовлення вітальної листівки «З Днем Соборності» (11 кл.).

Під час карантину використовуючи технології дистанційного навчання і виховання було проведено:

- флешмоб до Дня Перемоги (4 кл.);

- урок-презентація до Дня Перемоги «Сторінками Другої світової»; (6 кл);

- виховна година «День Перемоги над нацизмом у Другій світовій війні» (2 кл);

- колаж - фото перегляду фільму «Хайтарма» до Дня пам’яті жертв геноциду кримськоготатарського народу (10-11 кл.);

- виховна година «Пам’ятаємо. Перемагаємо» (11 кл.).

Виховуючи любов і повагу до матері і батька до старшого покоління, до сім’ї, були проведені он-лайн заходи:

- творча майстерня до Дня Матері «Мама люба, добра, мила» (1 кл.);

- виховна година «Матуся рідненька, ти все у світі знаєш» (2 кл.)

- відео-ролик «Наші мами» (6,10 кл.).

До Дня вишиванки були проведені такі заходи:

- флешмоб «Україна вишивана на карантині» (4 кл.);

- виховна година «Традиції роду» (1 кл.);

- година спілкування «Бережи українське, носи вишиванку» (2 кл.);

- відеоролик «Вишиванка – твій генетичний код» (6 кл.);

- участь у Всесвітньому флешмобі до Дня вишиванки (11 кл.)

Володіння українською мовою та використання її в повсякденному спілкуванні має стати пріоритетними у виховній роботі з дітьми. Мовне середовище має неабиякий вплив на формування учня – громадянина, патріота України. З цією метою було проведено заходи:

- поетична свіча «Мова наша калинова» (5-7 кл.);

- літературна вітальня «Стояла я і слухала весну» (10-11 кл.);

- інтегрований захід (Українська мова і література та образотворче мистецтво) «Ліна Костенко – це неповторність» (7 кл.);

- квест «Я навчаюсь мови золотої» (5-6 кл.);

Вшановуючи пам'ять героїв Небесної сотні, виховуючи патріотичну свідомість, розвиваючи бажання стати гідним громадянином України було проведено:

- уроки Пам’яті «А сотня в небо відлетіла» (10-11 кл.) ;

- перегляд відеоматеріалів «Трагічна зима 2017 року.» (8-9 кл.)

14 лютого Європейська спільнота відзначає День безпечного інтернету, започаткований з 2004 року організацією Insafe – Європейською мережею безпечного інтернету. Ушколі було проведено конкурс презентацій, перегляд відеоматеріалів, гра-тренінг "Я за безпечний інтернет".

Велика увага приділялась правовиховній роботі в школі. Протягом року класні керівники, вчителі розкривали і роз’яснювали зміст понять: обов’язок, честь, щастя, гідність, гуманізм, толерантність, тактовність. Особливе місце було відведене роботі щодо пояснення термінів «обов’язок перед іншими», «права дитини». Належна увага приділялась правоохоронній роботі, профілактиці правопорушень, антисоціальним явищам. Класні керівники, психолог, медична сестра взяли активну участь в акції «16 днів проти насильства».

Питання профілактики правопорушень розглядалось на класних батьківських зборах, на виховних годинах з правової тематики. Неодноразово проводились зустрічі із інспектором ЮПСППП Липецької ВП лейтенантом поліції Топчієм В.О. «Закон і підліток».

У рамках екологічного виховання 2019-2020 навчального року протягом року класні керівники проводили заходи, направлені на збереження природного середовища, дотримання чистоти і порядку:

Заслуговує уваги виставка «Талановиті діти», під час якої здобувачі освіти показали свою творчість, уміння в простому бачити прекрасне. Природоохоронні мотиви були помітні в роботах учнів 4 класу «Збережемо природу -красу землі»( Гордіященко А.), «Млин»( Сівцова В.,) «Збережемо землю»( Пановиця Я)., «Гніздо пташки»( Цигичко М. (3 кл.), «Їжак» Мац А. (9 кл.).

До Всесвітнього Дня захисту тварин проведений захід «Тварини та закони» (8 кл.). Пізнавальне і виховне значення мав урок-практикум «Сміттєва революція» (2кл..), «Збережи природу» (1кл. ).

Учні 1-11кл взяли участь у благоустрою шкільної території і братської могили.

До новорічно -різдвяних свят, св.Миколая здобувачі освіти прикрасили коридори школи різдвяними віночками, чобітками.

Одним із пріоритетних напрямків роботи закладу є створення певних умов для збереження здоров’я дітей:

- забезпечення дотримання правил дорожнього руху;

- вивчення з учнями правил безпеки на дорозі;

- систематичне проведення профілактичної роботи і контролю щодо дотримання правил дорожнього руху.

Формуючи ціннісне ставлення класні керівники звертали увагу на виховання свідомого ставлення до свого здоров’я, збереження і зміцнення фізичного розвитку учнів, попередження дитячого травматизму, учителі та учні взяли активну участь у проведені місячника «Увага! На дорозі діти», тижнях «Безпека дорожнього руху», «Безпека на водних об’єктах», «Пожежна безпека».

Всі заходи були спрямовані на виховання здорового способу життя, збереження життя і здоров’я, як найважливішого скарбу в житті людини. З учнями проведені практичні і теоретичні заняття із медичною сестрою.

Шкільна психологічна служба

Психологічна служба школи приділяла увагу застереженню гострих емоційних розладів, переживання втрати близьких, дезорієнтація та панічні напади, які можливі внаслідок складної соціально-політичної ситуації в країні. Проводилися бесіди, аналіз життєвих ситуацій, научення методам послаблення дії стресових ситуацій, заняття з елементами тренінгу, тощо з усіма учасниками навчально-виховного процесу.

Правопорушенню, як правило, передусім передують прогули, тому ранній їх вияв і правильна робота з їх ліквідації можуть стати одним з найбільш цінних методів профілактики.

З метою усунення пропусків занять учнями даної категорії проводяться регулярні рейди - перевірки стану відвідування уроків. Після цього проводиться робота з батьками, учнями та класними керівниками щодо запобігання пропусків занять без поважних причин, більш відповідального ставлення до навчального процесу; з боку батьків - щодо запобігання дитячої бездоглядності. Батьки письмово попереджаються щодо пропусків уроків їх дитиною без поважних причин, про незадовільну поведінку, порушення внутрішнього розпорядку.

Основною метою діяльності психологічної служби є психологічне забезпечення та підвищення ефективності навчально-виховного процесу, захист психічного здоров’я і соціального благополуччя всіх його учасників: учнів, педагогів та батьків, надання соціально-психологічної допомоги соціально незахищеним категоріям учнів з метою подолання ними життєвих труднощів та підвищення соціального статусу, також робота була спрямована на залучення дітей пільгового контингенту та дітей «групи ризику» до позашкільної освіти, шкільної гурткової роботи.

До 05.09.2020 та 12.01.2021 були проведені обстеження житлово-побутових умов сімей дітей пільгових категорій зі складанням відповідних актів. З 01.09.2020 року було організовано безкоштовне харчування дітей пільгових категорій.

На нарадах при директорі та педрадах розглядались питання соціального захисту дітей пільгового контингенту.

Шкільний психолог Єршова О.Г. працювала за корекційно-розвивальними програмами, які сприяли адаптації дітей першого та п’ятого класів. За програмами, які сприяли підготовці до державної підсумкової атестації та ЗНО. Проводила різноманітні тренінгові заняття, спрямовані на розвиток комунікативних вмінь, адекватної самооцінки, розвиток уваги, пам’яті, сприймання, формування здорового способу життя, розвиток вміння долати конфліктні ситуації, формування відповідальної поведінки та інші. Проводились профілактичні бесіди, як планові, так і за запитом На допомогу педагогічному колективу з метою виявлення нахилів та здібностей учнів працює практичний психолог Єршова О.Г.. Вона проводить консультування, тренінгові заняття з учнями для стимулювання їх творчого мислення та удосконалення комунікативних можливостей.

Результатом комплексного соціально-педагогічного патронажу важковиховуваних дітей в школі є те, що протягом 2019-2020 навчального року не було скоєно жодного злочину учнями школи, покращився стан відвідування учнями занять.

Спортивна та фізкультурна робота

Становлення гармонійно розвиненої особистості неможливо без фізичного виховання тому в школі приділялась увага спортивно-масовій роботі.

Уже стало традицією влаштовувати великі спортивні свята, день фізкультурника, Олімпійські тижні, спортивні змагання, естафети; ігри на свіжому повітрі, які сприяють фізичному розвиткові учнів, загартовують, виховують бажання вести здоровий спосіб життя.

У день відкриття спортивного сезону була проведена тематична лінійка «Світ олімпіоніки».

Спортивні змагання і конкурси :

- До Дня захисника України,

- Дня збройних сил України

Здобувачі освіти брали участь в різних спортивних зональних і районних змаганнях:

- настільний теніс (24.09) Чернов О посів 2м.,

- футбольна команда («Шкіряний м’яч » 2003-2004 р.) - 2 м

Проте у більшості спортивних турнірів наші спортсмени мали погані показники.

З метою залучення учнівської молоді до фізкультури та спорту, в школі функціонує секція футболу, баскетболу Липецької ДЮСШ.

Учнівське самоврядування «Юний щепкінець»

Учнівське самоврядування «Юний щепкінець» складається з восьми Міністерств.

Шкільна організація охоплює учнів 1-10 класів.

Органами учнівського самоврядування були проведені акції «Діти на дорозі!», «Пам'ять»; «Допоможи воїну», «Доброта», «Ми пам’ятаємо», , операції «Годівничка», «Листя», «Доброго ранку, ветерани».

Вони є учасниками шкільних агітбригад, в яких найактивнішими були Булдакова І (11 кл), Удод Д. (11 кл), Тарасов В. (10 кл.), Космачев Ю. (10 кл.), Пономаренко Є. (10 кл.), Абаньшина А. (10 кл.), Хоменко О. (10 кл.), Тихун Д. (10 кл.), Шарапова Т. (7 кл), Мартиненко М. (9 кл), Новікоа А. (9 кл.), Надточій А. (6кл.), Благая К. (6 кл.), Шахун Д. (6 кл.), Храмцова Є. (6 кл.), У районному конкурсі агітбригада «Берегиня» з виступом на тему «ЮННАТІЇ - 95» - 2 місце, у зональних змаганнях «Факел» ДЮП – 3 місце, «Зебра» ЮІР - 4 місце. Команда школи взяла участь в інтелектуальній грі «Що? Де? Коли?».

Робота з батьківською громадськістю

Велику роль відіграє індивідуальна робота з батьками та відвідування учителями сімей своїх учнів вдома, індивідуальні бесіди та консультації.

Проводиться батьківський лекторій, де розглядалися такі питання:

- правильні взаємини з підлітком;

- патріотичне виховання дітей в сім’ї, зв'язок поколінь;

- як уникнути конфліктів із власними дітьми;

- шкільний булінг;

- вплив родини на соціалізацію дитини під час її підготовки до майбутнього самостійного життя;

- ризики в інтернеті;

- виховний потенціал сімї;

- виховання навичок і звичок культурної поведінки;

- профілактика правопорушень серед підлітків. Підліток і його здоров’я.

Прогнозуючим результатом діяльності є ефективність системи спільної діяльності сім’ї та школи в педагогічному процесі, зменшення конфліктних ситуацій в навчально-виховному процесі.

Медичне обслуговування

На початок навчального року всі учні та працівники школи пройшли відповідне медичне обстеження і отримали дозвіл на навчання та роботу. Протягом року відслідковуються терміни проходження працівниками флюорографії.

У закладі створені відповідні умови для проведення освітнього процесу. Розклад уроків узгоджено з профспілковим комітетом Харківським міськрайонним управлінням Головного управління Держспоживслужби у Харківській області та затверджено директором.

У школі обладнано медичний кабінет, де зберігається медична документація та матеріали для надання першої долікарської допомоги. Амбулаторія загальної практики сімейної медицини с.Липці забезпечує медичний контроль за станом здоров'я учасників освітнього процесу, профілактичний огляд стану здоров'я учнів, проводить всі необхідні щеплення дітям. Перед початком навчального року 100% учнів пройшли медичне обстеження, зроблено проби Руф’є. Протягом року проводиться щорічний поглиблений медичний огляд учнів.

Комп’ютеризація та інформатизація освітнього та управлінського процесів

Відсоток педагогічних працівників, які ефективно використовують засоби ІКТ для здійснення навчально-виховного процесу, становить 90 %.

Протягом 2019 року отримано – 22 персональних комп’ютера, з них 11 персональних комп'ютерів та інтерактивна дошка у складі комп’ютерного класу. Це дало змогу повноцінно та якісно проводити уроки інформатики, поділити класи на групи при вивченні даного предмету, як цього вимагає програма. Ще 11 комп’ютерів задіяні у роботі кожного вчителя та бібліотеки. У рамках освітнього проекту «НУШ» отримано і активно використовується вчителями в роботі обладнання для 1 класу в складі ноутбука, ламінатора та кольорового принтера (у минулому році такою ж технікою забезпечено нинішній 2 клас) та мультимедійні дошки. У разі продовження фінансування проєкту НУШ ми сподіваємось на подальше обладнання кабінетів початкової школи такою ж технікою.

В управлінській діяльності використовується 1 комп'ютер та 3 ноутбука, Наявна комп’ютерна техніка активно використовується вчителями та адміністрацією під час уроків, проведення заходів з методичної та виховної роботи, батьківських зборів, під час організації свят.

Функціонує вихід до глобальної мережі Інтернет. Влітку школа підключилася до провайдера «Іstec» дозволивши вільний доступ до Wеi-Fеi у всіх навчальних приміщеннях, що розширило можливості використання Інтернет-ресурсів на будь-якому уроці за наявності гаджетів у здобувачів освіти. Проте це не дає можливості активно використовувати Інтернет-ресурси педагогічним працівникам, оскільки персональні комп’ютери не під’єднані до мережі. У цьому напрямку проводиться робота із спонсорами, провайдером та відділом освіти.

Між закладом освіти та відділом освіти налагоджено систему електронного документообігу за допомогою електронної пошти, службового порталу та офіційного веб-сайту.

Школа систематично оновлює базу даних навчального закладу в програмному комплексі «Курс: Школа», за допомогою якого формуються обов’язкові статистичні звіти ЗНЗ-1, 77 – РВК, здійснюється реєстрація учнів на ЗНО та інше.

Харчування учнів

Харчування учнів здійснюється на другій та третій великих перервах. Розроблено та затверджено режим та графік харчування дітей у шкільній їдальні. Безкоштовним гарячим харчуванням відповідно до Законів України «Про охорону дитинства», «Про державну допомогу сім’ям з дітьми», Постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2002 № 856 «Про організацію харчування окремих категорій учнів у загальноосвітніх навчальних закладах», наказу відділу освіти Харківської районної державної адміністрації від 08.01.2020 № 7 «Про організацію харчування учнів у закладах загальної середньої освіти Харківського району у IІ семестрі 2019/2020 навчального року», охоплено безкоштовним харчуванням 99 учнів школи (51%). З них 84 учні 1-4 класів, що становить - 100% учнів початкової школи, 5 учнів у групі продовженого дня, та 8 учнів 5-11 класів (6 дітей батьків учасників АТО, 2 з малозабезпечених родин). У групі продовженого дня за кошти батьків харчується – 29 учнів. Із учнів 5-11 класів 67 чол. Щоденно медична сестра здійснює бракераж готової продукції та відбір добових проб готової продукції. Хочу звернути увагу батьків на те, що діти часто купують продукти харчування у магазинах і останнім часом намагаються приносити цю їжу до їдальні (гриби, сосиска в тісті, різного роду примазки), а в школі беруть лише чай чи компот та хліб. Зараз ці випадки почастішали і ми посилили контроль за харчуванням у їдальні. Проте звертаємося й до батьків з проханням зробити те ж саме і пояснити дітям, що вживання продуктів швидкого приготування, а тим паче грибів, може стати причиною розладів шлунку.

Організація відпочинку та літнього оздоровлення

З 27.05.2019 р. по 13.06.2019 р. на базі Липецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені П.В.Щепкіна Харківської районної ради Харківської області працював дитячий заклад відпочинку – табір з денним перебуванням „Романтик”, у складі якого був створений мовний загін «Smiluku», який налічував 21 дитину.

Всього охоплено різними видами організованого відпочинку влітку 2019 року 93 учні школи, що становить 51,9 % від загальної кількості учнів школи.

У тому числі.:

- у таборі відпочинку «Олімпієць» (на базі Липецької ДЮСШ) – 4 учні;

- літня школа МАН для обдарованої молоді – 2 учні;

- у закордонних таборах – 2 учениці – обдарована дитина та дитина - напівсирота;

- у таборі відпочинку з денним перебуванням «Романтик» (на базі Липецької ЗОШ І-ІІІ ст. імені П.В.Щепкіна) 85 учнів (з них 21 дитина за батьківські кошти), що становить 25 % від загальної кількості дітей, що оздоровлювалися.

Всього оздоровлено 44 дитини пільгового контингенту:

· діти, які виховуються в багатодітних та малозабезпечених сім’ях – 5 ;

· діти, які перебувають на диспансерному обліку – 9;

· талановиті та обдаровані – 13;

· діти, потерпілі від Чорнобильської катастрофи - 1;

· діти працівників агропромислового комплексу та соціальної сфери села – 16;

Фінансово-господарська діяльність

Фінансування згідно з планом асигнувань та кошторисом витрат, погодженим з ПК та затвердженим начальником ВО. Заклад освіти забезпечено захищеними статтями витрат.

Земельна ділянка, закріплена за школою, але не оформлена у встановленому порядку, має площу 2,8 га.

Будівля школи 1936 року, Але, не зважаючи на вік та зношеність, адміністрація школи разом з колективом та батьками і спонсорами постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її у належному стані. Фінансування потреб школи проводиться централізованою бухгалтерією відділу освіти Харківської РДА.

Протягом навчального року систематично здійснювалася виплата заробітної плати. Вчасно здійснювалися бухгалтерією проплати за спожиті школою енерго- та теплоносії. Завдяки злагодженості відповідальних за економію працівників, школа не виходить за ліміти спожитих енерго та топлоносіїв.

Липецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені П.В.Щепкіна є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Харківського району. Управління та фінансування здійснюється відділом освіти, якому делеговані відповідні повноваження.

Працівниками централізованої бухгалтерії відділу освіти планово проводиться інвентаризація майна, зауважень щодо забезпечення його збереження та оприбуткування немає. Завжди вчасно готується звітна документація, матеріали списуються, або оприбутковуються.

Звіт про надходження та витрачання позабюджетних коштів можна відслідкувати на сайті школи кожні 2 місяці

Адміністрацією школи приділяється достатньо уваги естетичному вигляду навчального закладу. Подвір'я школи завжди прибране, доглянуте. На квітниках щороку висаджуються квіти, своєчасно обрізаються дерева, кущі, біляться бордюри. Навесні минулого року учнівське самоврядування разом з небайдужими дітьми започаткувало висадку дерев і створення пришкільного парку на території школи. Ця робота продовжена працівниками школи

Управлінська діяльність

Управління діяльність закладу спрямована на вирішення різних завдань: розміщення педагогічних кадрів, регулювання режиму роботи школи, контроль за діяльністю педагогів й учнів, організацію масових заходів із учнями, забезпечення згуртованості, творчого ставлення до справи й ін. Правова ефективність багато в чому залежить від діяльності директора школи, що не лише сам діє в рамках закону, але й жорстко контролює, чи немає порушень у діяльності підлеглих.

Управління колективом будується на систематичному аналізові і узагальненні інформації і на цій основі на внесенні потрібних коректив у діяльність колективу закладу

Школа має стійкі позитивні показники по головних напрямах діяльності.

Пріоритетнимим залишаються завдання школи:

1. Підвищення якості освіти:

· Спрямувати зусилля педагогів на формування у здобувачів освіти компетентностей, необхідних кожній сучасній людині: володіння іноземними мовами та інформаційними технологіями, уміння критично мислити, співпрацювати з іншими, навчатися впродовж життя, бути відповідальними громадянами своєї країни.

2. Здоров’язбережувальні функції освіти:

· Забезпечити для учнів здоров’язберігаюче освітнє середовище.

· Організувати повноцінне медичне обслуговування учасників освітнього процесу.

· Забезпечити якісне харчування учнів та вихованців закладу.

3. Розвиток професійної компетентності педагогів:

· Сприяти підвищенню рівня професійної компетентності педагогічних працівників.

· Підвищувати ефективність уроку шляхом впровадження інновацій, методів нетрадиційної, нестандартної організації творчої діяльності учнів.

4. Створення умов для надання якісної освіти:

· Забезпечити ефективне використання енергетичних ресурсів та організувати підготовку до роботи в осінньо-зимовий період.

· Забезпечити оцінку особистого внеску кожного учасника освітнього процесу до результатів роботи школи

5. У виховній та соціальній роботі:

· Урізноманітнити форми й методи національно-патріотичного виховання дітей та молоді, активно залучаючи до цього органи учнівського самоврядування та громадські організації.

· Продовжувати профілактичну роботу з превентивного виховання.

· Створення безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок.

Кiлькiсть переглядiв: 1266

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.