Звіт
директора школи Надточій Любові Іванівни
за 2015-2016 навчальний рік

Діяльність Липецької ЗОШ І-ІІІ ступенів імені П.В.Щепкіна Харківської районної ради в 2015 - 2016 навчальному році була спрямована на реалізацію основних положень законодавчих документів, цільових програм, створення належних умов для навчання і виховання дітей, забезпечення соціального захисту учасників навчально-виховного процесу. Протягом 2015 – 2016 навчального року колективом школи всі заплановані питання щодо вирішення проблеми, над якою два роки працювала школа, педагогічним колективом виконані.

Створення оптимальних умовдля забезпечення права громадянна здобуття повної загальної середньої освіти

Згідно з Конституцією України (ст. 53), Законом України «Про загальну середню освіту» (ст. 6, 18), Законом України «Про охорону дитинства» (ст. 19), постановою Кабінету Міністрів України від 12.04.2000 № 646 «Про затвердження Інструкції з обліку дітей і підлітків шкільного віку», з метою реалізації державної політики з питань забезпечення права дітей і підлітків шкільного віку на здобуття повної загальної середньої освіти Липецькою ЗОШ І-ІІІ ступенів імені П.В.Щепкіна проводиться відповідна робота.

2013-20142014-20152015-2016
КласиВсього класівКількість учнівКласиВсього класівКількість учнівКласиВсього класівКількість учнів
111811121118
211821152112
311531183115
411241174120
1-44631-44621-4465
511451155115
611461156116
711271167116
811581138115
91991159113
5-95645-95745-9575
1000101710112
1111311001116
10-11113101710218
1-11101401-10101431-1011158

Педагогічним колективом Липецької ЗОШ І-ІІІ ст.. імені П.В.Щепкіна проведено певну роботу щодо збереження й розвитку шкільної мережі. На початку 2015-2016 навчального року в закладі було відкрито 11 класів. Мова навчання – українська.Кількість учнів школи збільшилася у зв´язку з підвищенням педагогічної майстерності педагогів, які спрямовували навчально-виховний процес на виконання головних завдань. Проаналізувавши, можна зробити висновок, що директором школи, педагогічним колективом ведеться систематична та планова робота щодо покращення наповнюваності школи учнями. У наступному році також слід продовжити активну роботу класним керівникам і вчителям-предметникам з метою збільшення учнівського контингенту у майбутньому.

Виконання ст. 53 Конституції України,ст. 35 Закону України «Про освіту»,ст. 6 Закону України «Про загальну середню освіту»,Інструкції з обліку дітей і підлітків шкільного віку

У школі створено електронну базу та складено списки первинного обліку дітей, які підлягають навчанню; алфавітна книга запису учнів, книга обліку руху учнів, особові справи учнів, класні журнали ведуться відповідно до вимог, встановлених нормативно-правовими документами. Охоплено навчанням 100 % дітей території обслуговування школи.

Станом на 01 червня 2016 року на території обслуговування школи проживає 128 підлітка шкільного віку. 18 дітей території обслуговування навчаються в інших загальноосвітніх закладах району та області та 6 здобувають загальну середню освіту у ВНЗ І-ІІІ рівнів акредитації. В школі навчається 91 учень мікрорайону школи. Атестовані всі учні.

У школі створено систему обліку відві­дування учнями занять. Інформація щоденно проходить від класного керівника до директора школи. У разі відсутності учня (учениці) на заняттях у кожному конкретному випадку з'ясовується причина; про факти відсутності невідкладно інформуються батьки. На особливому контролі адміністрації школи перебуває поведінка і навчання неповнолітніх осіб, що віднесені до групи ризику та перебувають на внутрішкільному обліку. Ця інформація аналізується, при необхідності питання відвідування учнями школи розглядаються на нарадах. Проте ця система потребує удосконалення та доопрацювання. Необхідно, щоб інформація що­денно проходила від вчителя-предметника та медамбулаторії до класного керівника і у зворотному напрямку.

Наказом по школі призначена відповідальна особа (Курєннова Н.В., секретар школи) за надання інформації щодо відвідування учнями занять до відділу освіти за встановленою формою та відповідно графіка.

Протягом навчального року класні керівники тримали під постійним контролем відвідування школи учнями, особливо учнями, що потребують підвищеної педагогічної уваги. У школі відсутні учні, які не відвідують школу, або відвідують її епізодично. Найкраще відвідують школу традиційно учні початкової та старшої школи. Проте є учні, які допускають пропуски без поважних причин або за поясненнями батьків. Це учениця 9 класу Демченко Вероніка (кл.кер. Леонідова В.С.), яка допускає пропуски за поясненнями батьків.

У 2016 – 2017 навчальному році необхідно буде тримати на постійному контролі відвідування школи цими підлітками, більше залучати до цієї роботи соціального педагога, під особливим контролем тримати відвідування школи майбутніми випускниками.

Всі випускники 9 та 11 класів, як і в минулі роки, продовжують навчання або працевлаштовані.

Протягом року проводилася роз'яснювальна робота серед батьків, учнів та вчителів щодо Закону України «Про засади мовної політики в Україні». Що­річно перевіряється виконання цього Закону та статті 10 Конституції України. У кожному класі оформлені куточки державної символіки. Велася робота з формування громадянина - патріота України, підготовленого до життя з високою національною свідомістю. Усі зібрання та виховні захо­ди проводяться українською мовою.Документація в школі ведеться українською мовою відповідно до Інструкції з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ступенів.

Школа територіально наближена до кордону з Росією, тому з урахуванням побажань учнів та батьків вибрано варіант робочого навчального плану з вивченням російської мови з 1 класу.

У 2015-2016 навчальному році учні школи брали участь у конкурсах ораторського мистецтва, у Всеукраїнському конкурсі учнівської творчості (номінація «Література»), де учень 10 класу Шевченко Сергій посів 3 місце,Міжнародному мовно–літературному конкурсі ім.Т.Шевченка, олімпіадах з української мови та літератури. У березні про­ведений тиждень української мови та літератури, присвячений Т.Г.Шевченку, ІІ етап (районного) Міжнародного конкурсу ім. П.Яцика.

Зміна загального рейтингу командиза підсумками ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіадіз української мови та літератури
2012/20132013/20142014/20152015/2016
551127

Проаналізувавши усі моніторингові дослідження можна зробити висновок, що вчителі української мови та літератури Леонідова Валентина Семенівна, Коваль Валентина Федосіївна та Дєрєєва Ганна Анатоліївна ведуть відповідну роботу з підвищення рівня знань учнів з української мови та літератури. У наступному 2016/2017 навчальному році слід продовжити роботу щодо розвитку і функціонування української мови.

Організація методичної роботи.Супровід інноваційної діяльності, впровадження в роботуперспективного педагогічного досвіду, експериментальної роботи

У 2015-2016 навчальному році методична система школи включала в себе роботу 4 методичних об’єднання (філологічного циклу, природничо-математичного циклу, початкових класів та класних керівників).

Керівники МО плідно працювали протягом року (щоквартально проводилися засідання МО вчителів початкових класів, вчителів філологічного циклу, природничо-математичного циклу, класних керівників.).

У планах ШМО визначений обліковий склад, графік проведення відкритих уроків, розроблені методичні заходи, складені методичні карти на кожного вчителя, у яких зазначені теми, над якими працюють учителі. Графік взаємовідвідування уроків виконаний, що підтверджується аналізами уроків.

2 листопада 2015 року на базі Липецької ЗОШ І-ІІІ ст. ім. П.В. Щепкіна відбувся районний науково-практичний семінар вчителів інформатики на тему «Формування елементів логічного мислення на уроках інформатики», 6 квітня районний семінар вчителів образотворчого мистецтва на тему «Розвиток творчих здібностей учнів через застосування на уроках різних мистецьких технік».

Шкільні МО проводяться у різних формах: круглий стіл, науково-практична конференція, семінари-практикуми.

В цьому році, керівники методичних об’єднань дуже багато уваги приділяли вивченню нормативних вимог щодо ведення шкільної документації як класними керівниками, так і вчителями - предметниками.

Керівники ШМО проводять різні методичні заходи з педагогічними працівниками у нетрадиційних формах: круглий стіл, рольова гра.

З метою допомоги в роботі молодим учителям (вчитель англійської мови Голда Марина Василівна – випускниця Харківського національного педагогічного університету ім. Г.С.Сковороди, Зубкова Юлія Олегівна та Чала Оксана Анатоліївна – студентки Харківської гуманітарно-педагогічної академії, Істоцька Ольга Василівна – студентка Харківського національного педагогічного університету ім. Г.С.Сковороди (післядипломна освіта), Пуляєв Ігор Олександрович – слухач аспірантури Харківського державного університету фізичної культури) працювала «Школа молодого вчителя». В рамках реалізації самоосвіти відбувалося взаємовідвідування уроків, факультативних занять, гуртків, позакласних заходів із предмета (система партнерської співпраці). Учителі школи постійно знаходяться у творчому пошуку, про що свідчать теми їх самоосвіти.

На базі навчального закладу організована робота різних форм методичної роботи Харківського району: «Творчої групи вчителів світової літератури» (керівник Орач О.М.); школа передового педагогічного досвіду вчителів математики (керівник Бутенко Є.В.).

Позитивним результатом науково-дослідницької роботи є те, що вчителі школи щорічно беруть участь у районній виставці-ярмарку педагогічних ідей і технологій, створюючи особисті методичні розробки: Леонідова В.С.. представила на районну виставку-ярмарок педагогічних ідей роботу, яка була відзначена дипломом ІІ ступеню, Рєзнік Н.В. взяла участь у районному конкурсі-фестивалі сайтів, де посіла почесне ІІІ місце. Отже, можна сказати, що керівники методичних об’єднань ведуть активну роботу з удосконалення рівня педагогічної майстерності вчителів, підвищення результативності і якості навчально-виховного процесу, розвитку інтелектуальних та творчих здібностей учнів.

Бутенко Є.В. взяла участь одразу в двох конкурсах професійної майстерності «Класний керівник року-2016» та «Учитель року - 2016». Вона стала переможцем обох конкурсів та захищала честь району на обласному етапі і у конкурсі «Учитель року - 2016» посіла почесне 4 місце серед учителів математики Харківської області.

Атестація педагогічних працівників

Для стимулювання творчого професійного росту вчителів широко використовується можливість атестації педагогічних кадрів. У 2015-2016 році атестувалися 4 педагогічні працівники. Атестація педагогічних працівників проходила за планом заходів з проведення атестації, складеного відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників (із змінами). Було здійснено перевірку термінів проходження підвищення кваліфікації педпрацівників; закріплення вчителів за членами адміністрації школи, запланована певна кількість уроків, необхідних для відвідування представниками адміністрації, членами атестаційної комісії, оформлені методичні папки для накопичення матеріалів на період атестації вчителів; складено графіки проведення відкритих уроків учителів, які атестуються, а також позакласних заходів, вивчення рівня кваліфікації, професійної діяльності та загальної культури в педколективі, серед учнів та їх батьків.

Протягом року вчителі, які атестувалися, провели відкриті уроки, позакласні виховні заходи.

За результатами атестації 2015-2016 навчального року рішенням атестаційної комісії І рівня присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії» Дєрєєвій Ганні Анатоліївні, як вчителю української мови та літератури; рішенням атестаційної комісії ІІ рівня встановлено відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» Кіпоренко Надії Павлівні, вчителю фізики та астрономії, Леонідовій Валентині Семенівні, вчителю української мови та літератури і Надточій Любові Іванівні, вчителю початкових класів.

Підвищення кваліфікації

Протягом року пройшли навчання на курсах підвищення кваліфікації при КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» 6 вчителів: Дєрєєва Г.А. за напрямом «Українська мова та література» та «Заступники директорів ЗНЗ», спецкурс «Історія та правознавство»; Рєзнік Н.В., за напрямом «трудове навчання»; Бондар С.С. за напрямом «Фізичне виховання та Захист вітчизни»; Леонідов О.В. за напрямом «Історія та географія»;.

Для забезпечення ефективної взаємодії педагогів в процесі методичної роботи та самоосвіти адміністрацією створені відповідні умови:

- сплановано розв'язання поточних проблем навчально-виховного процесу;

- організовано відвідування курсів підвищення кваліфікації;

- планується індивідуальна самоосвітня діяльність (кожен вчитель вибрав тему для самоосвіти, склав перспективний план на 5 років та конкретизував її у річному плані самоосвітньої роботи);

- заохочуються молоді спеціалісти переймати досвід колег, які працюють над вивченням та впровадженням інновацій;

- організовано підписку на фахові видання (кожен вчитель в індивідуальному порядку оформив підписку на фахові видання);

- організовано роботу в методичному кабінеті школи (поповнення кабінету методичними розробками та описом досвіду роботи вчителів, учнівськими творчими роботами).

Основними формами самоосвітньої роботи вчителів є: індивідуальна робота над науково-методичною та психолого-педагогічною проблематикою чи темою (у межах загальношкільної науково-методичної проблеми), творчі звіти, наставництво і консультування, опрацювання фахових журналів і методичної літератури тощо.

Виконання навчальних планів та програм

З метою перевірки виконання навчальних планів і програм протягом 2015-2016 року проведені співбесіди з вчителями, перевірено класні журнали, проведено перевірку виконання уроків розвитку зв’язного мовлення, позакласного читання, лабораторних, контрольних робіт і тематичних оцінювань. Протягом року школа була повністю укомплектована педагогічними кадрами.

Календарні плани були складені з урахуванням забезпечення базового рівня освіти, вікових особливостей учнів. Дотримано і строки проведення тематичних контрольних робіт та лабораторно-практичних робіт уроків розвитку зв’язного мовлення, позакласного читання, екскурсій.

Навчальні програми в 1—4-х класах виконані в повному обсязі за кількістю про­ведених уроків, а також практичних робіт з природознавства. Уроки позакласного читання та РЗМ проведені відповідно до вимог про­грами. Графік контрольних робіт виконано.

На підставі вивчення записів класних журналів 5—10-х класів от­римані дані щодо системи контролю за знаннями учнів.

Тематичні оцінювання проводяться у різних формах, а саме: тес­ти, контрольні роботи, усні опитування, практичні роботи, захист рефератів.

Відповідно до Статуту профіль навчання в школі може визначатися щорічно. У 2015-2016 навчальному році 10 клас працював за те6хнологічним профілем, 11 клас – за універсальним профілем. Допрофільного навчання в школі немає. Протягом навчального року проводилась системна робота з вибору профілю навчання на 2016 – 2017 навчальний рік. Психологом школи проведено анкетування із визначення спрямувань учнів 8-9 класів. За результатами опитування учнів та батьків, рішенням ради та педагогічної ради школи у 2016 – 2017 навчальному році 10 клас школи буде працювати за технологічним профілем навчання.

У 2015-2016 н. р. навчально-виховний про­цес було спрямовано на інтелектуальний, соціальний і фізичний розвиток кожної дитини як особистості, здатної самостійно мислити і творчо діяти, використовувати знання в нестандартних ситуаціях.

За підсумками 2015-2016 н.р. із 160 учнів 1-11класів:-154 учня переведено до наступних класів;-6 учнів випущені з 11 класу;- 16 учнів нагороджено Похвальними лис­тами «За високі досягнення в навчанні».

Впровадження нових Державних стандартів

Протягом 2015-2016 навчального року учителі початкової школи працювали за навчальними програмами затвердженими наказами Міністерства освіти і науки України..

Для підвищення професійного рівня, обміну досвідом роботи була організована робота методичного об’єднання, яке працювало над темою: «Удосконалення педагогічної майстерності вчителів, підвищення результативності і якості навчально-виховного процесу, розвиток інтелектуальних і творчих особливостей учнів засобами інноваційних технологій». Вчителями було проведено 5 засідань МО. На засіданнях розглядалися питання: обговорення програм, підручників, погодження календарних планів; вивчення методичних рекомендацій щодо усного й писемного мовлення молодших школярів, норм оцінювання знань, умінь та навичок; тощо.

Створення умов для навчання обдарованої молоді

На виконання шкільної програми «Творча обдарованість – наша надія», прогнозованими результатами якої є покращення роботи з обдарованими дітьми, розвиток творчих здібностей учнів, значна увага приділялася роботі з обдарованими дітьми.

Із ме­тою виявлення обдарованих дітей проведено бесіди, робота зі ство­рення банку даних з урахуванням типів обдарованості, ведеться облік результатів участі учнів у предметних олімпіадах та різних конкурсах.

Системна робота з обдарованими дітьми полягає в тому, що:

-переглянуто та оновлено шкільний інформаційний банк даних обдарованих учнів;

- у закладі проводяться олімпіади і предметні тижні.

- переможці шкільних олімпіад залучаються до участі у районних

олімпіадах.

- у школі ведеться гурткова робота.

- організовані факультативні курси.

- забезпечено умови для художньої самодіяльності учнів.

- учні школи беруть участь у конкурсах, турнірах.

В цьому навчальному році учениця нашої школи Павлюк Анастасія взяла участь у Всеукраїнському конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт МАН.

Також, учні школи взяли участь у інтелектуальній грі «Що? Де? Коли?», фестивалі дитячої та юнацької творчості «Дивограй»,. Діти були дуже активними та отримали дипломи за такими напрямками: «Музичне мистецтво», «Хореографія»; «Декоративно-ужиткове та образотворче мистецтво».

Рейтинг шкільної командиза підсумками ІІ етапу Всеукранської учнівської олімпіади з базових дисциплін

основи правознавстваісторіягеографіяоснови економікибіологіяекологіяхімїяфізикаматематикаастрономічінформатикаукр..мова та літератураіноземна моваЗагальний рейтинг
2012-2013193133182744341669554321
2013-20142237242129402214910454122
2014-2015382634441618164717113919
2015-201639262735293484987273421

Як видно з таблиці рейтинг шкільної команди підвищився з географії (7 позицій), економіки (9 позицій), хімії (8 позицій), іноземної мови (5 позицій), залишився незмінним з фізики, історії та інформатики, але гіршими стали результати з астрономії (7 позицій), біології (13 позицій), математики (2 позиції), правознавства (1 позиція), екології (16 позицій), української мови (16 позицій).

Загальний рейтинг участі команди школи знизився у порівнянні з минулим роком (2 позиції).

Турніри юних

математиківфізиківвинахідників та раціоналіз.географівекономістівправозн.інформатиківісториківбіологівхіміківфілософівЗагальний рейтинг
2013-2014492549494949491920
2014-201513157492049492319
2015-201691112232674981622512

Як видно з таблиці учні школи в цьому році не брали участь лише в турнірі юних інформатиків.

Загальний рейтинг школи значно підвищився, що свідчить про високий рівень педагогічної майстерності вчителів.

Учні нашої школи в 2015-2016 році брали участь у великій кількості конкурсів: «Колосок», «Левеня», «Кенгуру», «Бобер», «Геліантус».

Виконання Концепції профільного навчання

З метою виховання творчо розвинутої особистості в робочому навчальному плані передбачено профільне навчання.

У 2015/2016 навчальному році, враховуючи рівень матеріально-технічної бази, програмного забезпечення, результати діагностичного дослідження потреб учнів, вивчення їх інтересів і запитів, результатів анкетування батьків та учнів, обговорення з батьками вибору профілю навчання, 10 клас навчався за технологічним профілем, а 11 - за універсальним.

Поглибленого вивчення окремих навчальних предметів запроваджено не було.

З метою визначення профілю навчання на 2016-2015 навчальний рік було проведено анкетування учнів 9 класу, психологом школи вивчено нахили учнів до певного профілю, за рішенням ради школи у наступному навчальному році 10 клас буде навчатися за технологічним профілем, 11 клас продовжить навчання також за технологічним профілем.

Аналіз виховної роботи

Виховна робота школи орієнтується на нормативно - правову базу з питань виховної роботи.

Реалізація всіх завдань здійснювалася через різні форми виховної діяльності, передбачені річним планом роботи школи, які враховували особливості виховання та відображались у:

· системі загальношкільних заходів;

· роботі органів учнівського самоврядування;

· роботі з батьківською громадськістю;

· спільній діяльності школи та громадських організацій.

Планування виховної роботи висвітлене у відповідному розділі річного плану роботи школи, планах роботи класних керівників, у плані роботи шкільного методичного об'єднання класних керівників.

Для допомоги класним керівникам у виборі форм і методів виховної роботи проводяться методичні наради, розробляються рекомендації з планування роботи класних керівників. Плани роботи класних керівників базуються на визначенні виховного рівня класу, на аналізі застосованих у попередніх роках форм та методів виховної роботи.

Для удосконалення та підвищення теоретичного, науково-методичного рівня підготовки вихователів та керівників гуртків з питань психології та педагогіки виховної роботи, створення умов для втілення єдиних принципових підходів до виховання учнів, вивчення, узагальнення і використання перспективного педагогічного досвіду в школі велась методична робота. Було сплановано роботу методичного об’єднання класних керівників (керівник Рєзнік Н.В.).

Проблема методичної роботи МО класних керівників у школі:

«Компетентнісний підхід у формуванні національної свідомості, патріотизму, моральної вихованості особистості».

Протягом 2015-2016 навчального року було заплановано та проведено

4 засідання де розглядались наступні питання:

· планування роботи класного керівника відповідно на 2014-2015 н.р.;

· системний підхід до розв’язання проблеми формування активної громадянської позиції учнів;

· педагогіка підтримки дитини: взаємодія школи, сім’ї й соціуму з профілактики девіантної поведінки учнів. Удосконалення виховної профілактичної роботи.;

· підсумок роботи МО.

Протягом року вчителями та класними керівниками проводилися роз’яснення учням моральних понять: добро, милосердя, обов’язок, честь, щастя, гідність, гуманізм, ввічливість. Особливе місце було відведено роботі щодо пояснення термінів «обов’язок перед іншими», «права дитини». Діти були ознайомлені із змістом Конституції України, Конвенції про права дитини, Декларації прав людини. Не були забуті й питання такту: толерантність, терпимість до людських слабостей, тактовність. Мета таких бесід – створити емоційний настрій на розвиток дружніх взаємин, на активну громадянську позицію.

У січні місяці, з метою підвищення рівня еколого-просвітницької та природоохоронної діяльності учнівських колективів, екологічна агітбригада "Берегиня" взяла участь у зональному етапі Всеукраїнського конкурсу колективів екологічної просвіти.

Головним завданням трудового виховання є вироблення свідомого ставлення до праці як до вищої цінності людини і суспільства.

Трудове виховання, крім уроків трудового навчання, здійснюється і в позаурочний час. І по школі, і по класах організоване чергування. Класи озеленені, а за кімнатними рослинами доглядають учні. Починаючи із 6-го класу, учні самі прибирають класні кімнати, шкільне подвір’я, пришкільну територію.

Однією з найважливіших ланок роботи з розвитку естетичних смаків вихованців є шкільна бібліотека. Протягом року в школі проводиться тиждень книги, тематичні виставки, організовуються виставки літератури та періодичної преси з усіх тем виховної роботи.

В квітні місяці учні школи брали участь у районному фестивалі-конкурсі дитячої та юнацької творчості «Дивограй» та отримали дипломи переможців за напрямками «Музичне мистецтво», «Хореографія» декоративно-ужиткове і образотворче мистецтво.

Однією з проблем, яку колектив ставить на перше місце, є робота по боротьбі із шкідливими звичками. Тому до школи був запрошений у січні місяці лікар Липецької лікарні Мартовицька З.Є., яка провела бесіду «Профілактика інфекційних захворювань». Комакнда школи взяла участь у щорічному Всеукраїнському конкурсі «Молодь обирає здоров’я», де посіла 10 місце, а Селезньова Яна стала третьою в районі у номінації «Вікторина».

Практичний психолог приділяла належну увагу індивідуальним консультаціям з учнями, які її потребують. Вона регулярно проводила діагностування рівня тривожності учнів, тренінгові заняття для учнів 8 - 10 кл..

Уже стало традицією влаштовувати великі спортивні свята. Спортивні змагання, естафети; ігри на свіжому повітрі, які сприяють фізичному розвиткові учнів, загартовують, виховують бажання вести здоровий спосіб життя.

Профілактична діяльність школи включала в себе соціально-психологічний супровід суб’єктів навчально-виховного процесу, сприяла соціальному і професійному визначенню особистості, соціальній адаптації учнів. Постійно проводилися профілактичні бесіди з учнями облікових категорій, групові просвітницькі заняття з використанням елементів тренінгу та ігрових вправ. Використовувалися індивідуальні та групові форми роботи.

Просвітницький напрямок охоплював роботу з усіма учасниками навчально-виховного процесу, мав за мету підвищення соціально-психологічної компетенції учнів, батьків, педагогів для розширення їхніх можливостей в самостійному розв’язанні проблем і конфліктів, що виникають в особистому житті та професійній діяльності. Застосовувалися різні форми та методи роботи: бесіди (групові, індивідуальні) з батьками, учнями, педагогами; виступи, доповіді на засіданнях педагогічної ради, нараді при директорові, батьківських зборах; годин спілкування з учнями, дискусії, диспути тощо.

На основі проведеної діагностичної роботи, бесід з класними керівниками та вчителями-предметниками, в школі був сформований банк даних дітей і підлітків групи ризику, які потребують підвищеної педагогічної уваги. За рішенням педагогічної ради учениця 9 класу Демченко Вероніка знаходилася на внутрішкільному обліку. Оформлена її особова справа.

Правопорушенню, як правило, передусім передують прогули, тому ранній їх вияв і правильна робота з їх ліквідації можуть стати одним з найбільш цінних методів профілактики.

З метою усунення пропусків занять учнями даної категорії проводяться регулярні рейди - перевірки стану відвідування уроків. Після цього проводиться робота з батьками, учнями та класними керівниками щодо запобігання пропусків занять без поважних причин, більш відповідального ставлення до навчального процесу. Батьки письмово попереджаються щодо пропусків уроків їх дитиною без поважних причин, про незадовільну поведінку, порушення внутрішнього розпорядку.

Результатом комплексного соціально-педагогічного патронажу важковиховуваних дітей в школі є те, що протягом 2015-2016 навчального року не було скоєно жодного злочину учнями школи.

Проводились медичні огляди учнів, профілактичні бесіди, лекції та інші заходи, спрямовані на недопущення випадків травмування учнів та пропаганду здорового способу життя.

Перед канікулами всім учням видані тематичні пам’ятки з охорони здоров’я та дотримання правил БЖД. З пам’ятками на канікули ознайомлювалися батьки учнів.

Класні керівники проводили додаткові профілактичні бесіди з учнями про заборону тютюнопаління на території школи та вплив тютюну на організм людини.

Аналіз нещасних випадків з учнями школи у позаурочний час протягом року показав, що є недоліки у цій роботі. Тому на наступний рік треба більше приділяти уваги роботі з профілактики дитячого травматизму.

Значне місце у виховній діяльності школи займає організація діяльності органів учнівського самоврядування та взаємодія з ними педагогічного колективу.

Робота органів учнівського самоврядування організована традиційно. Учнівським самоврядуванням «Юний щепкінець» було розроблено плани роботи і згідно з ними проводилися ті чи інші заходи.

Органами учнівського самоврядування була проведена акція «Діти на дорозі!», акція «Пам'ять»; «Допоможи воїну».

Таким чином виховна робота протягом 2015-2016 навчального року здійснювалася на достатньому рівні.

В наступному році слід :

- продовжити роботу з розвитку соціальної активності вихованців через різні форми учнівського самоврядування, удосконалення рейтингової системи, упровадження проектної діяльності;

- посилити роботу з важковиховуваними дітьми, знаходити більш дієві форми роботи з батьками;

- продовжувати роботу з класними колективами із залучення дітей до участі в загальношкільних і районних заходах (ЮІР, ДЮП, екологічних агітбригад і т.д.).

Безпека життєдіяльності

Одним із пріоритетних напрямків роботи закладу є створення умов для збереження психічного і фізичного здоров’я учнів та працівників, посилення роботи щодо профілактики всіх видів дитячого травматизму, охорони життя та здоров’я дітей, підлітків.

У школі в наявності нормативно-правове забезпечення з безпеки життєдіяльності. Щорічно перед початком навчального року проводиться огляд готовності кабінетів до нового навчального року, перевірка надійності спортобладнання, складаються відповідні акти. Постійно на контролі відповідального за роботу з безпеки життєдіяльності проведення інструктажів (первинні, повторні, цільові).

У коридорі школи обладнано інформаційний стенд з питань ОП та БЖД. Комплекс бесід (занять) з попередження усіх видів дитячого травматизму проводиться відповідно методичних рекомендацій, схвалених методичною радою ХОНМІБО (протокол № 7 від 23.01.2004) та фіксуються в класних журналах на відповідних сторінках. З учнями, відсутніми під час занять, проводяться індивідуальні бесіди, після вивчення бесід проводяться заліки.

Постійно велися чергування учнів школи та чергових учителів під час перерв.

Протягом року травмувань учнів не було. Тому в наступному навчальному році слід продовжити роботу з попередження травматизму серед дітей.

Результативну роботу з охорони здоров`я, життя дітей та з питань безпеки життєдіяльності з учнями проводять всі класні керівники.

Вони багато уваги приділяють зміцненню здоров`я учнів, підтримують контакт з батьками, медичними працівниками. На особливому контролі адміністрації школи – проведення уроків фізичної культури (медико-педагогічний контроль, засідання педради протокол № 1 від 12.01.2015). Під час їх проведення проводяться спостереження за поведінкою та станом здоров’я учнів, аналізуються довідки, відповідно до який проведено моніторинг захворюваності учнів.

Протягом року не зареєстровано випадків травмування виробничого характеру. Адміністрацією школи систематично проводилась перевірка класних журналів. Встановлено, що класні керівники та класоводи в основному виконують вимоги програми з охорони праці і безпеки життєдіяльності

Проведення медичних обстежень учнів та працівників

У школі обладнано медичний кабінет, де зберігається медична документація та матеріали для надання першої долікарської допомоги. КЗОЗ «Центр первинної медико-санітарної допомоги с.Липці Харківського району» – амбулаторія загальної практики сімейної медицини с.Липці забезпечує медичний контроль за станом здоров'я учасників навчально-виховного процесу, профілактичний огляд стану здоров'я учнів, проводить всі необхідні щеплення дітям.

Організовано поповнення медичного кабінету необхідними медикаментами протягом 2015/2016 навчального року (закуплено шпателі оглядові, термометри (20 шт), укомплектовано оглядову протипедикульозну укладку). Своєчасно проведено роботу щодо заповнення листків здоров’я медичними працівниками та класними керівниками. Проведено роботу з відповідальними за кабінети щодо цифрового та колірного маркування шкільних меблів та дотримання санітарних норм освітлення класних приміщень. Вчителі дотримуються санітарних правил і норм у класних приміщеннях. Класні керівники своєчасно проводять бесіди на класних виховних годинах щодо профілактики різних видів захворювань.

Особливу заклопотаність викликає на сьогодні стан здоров'я дітей. Тому оздоровчий напрямок роботи є однією з найважливіших складових діяльності школи. Порівняльний аналіз стану здоров'я учнів, проведений у травні за результатами медичного огляду дітей, свідчить про покращення деяких показників стану здоров'я учнів з найбільш розповсюджених груп захворювань. Але за висновками медичного огляду лише 90 учнів (63 % від всіх учнів школи) віднесено до основної групи фізичної культури, 42 учні (29 % від всіх учнів школи ) – до підготовчої групи, учні віднесені до спеціальної групи – 11 (8%).

Поглиблений медичний огляд дітей проводиться раз на рік працівниками КЗОЗ «Центр первинної медико-санітарної допомоги с.Липці Харківського району» – амбулаторія загальної практики сімейної медицини с.Липці. За результатами медичного огляду 2015 – 2016 н. р. зроблені висновки щодо охорони здоров’я дітей, у кінці серпня учні проходять додатковий медичний огляд для допуску до занять. До учнів, які знаходяться на медичному обліку за станом здоров’я, під час проведення уроків фізичної культури здійснюється індивідуальний підхід.

Протягом навчального року навчальні кабінети школи були забезпечені засобами невідкладної першої допомоги. Всі учні за графіком пройшли вікові обстеження, щеплення. Учні призовного віку вчасно пройшли медичну комісію при військовому комісаріаті та одержали приписне свідоцтво.

На початок навчального року всі працівники пройшли відповідне медичне обстеження і отримали дозвіл на роботу. Протягом року відслідковувались терміни проходження працівниками флюорографії.

Розклад уроків узгоджено з профспілковим комітетом та Харківським міськрайонним управлінням Головного управління Держсанепідслужби у Харківській області.

Охоплення учнів харчуванням

З 01.09.2015 вжито невідкладних заходів щодо створення умов для організації харчування дітей. Розроблено та затверджено режим та графік харчування дітей у шкільній їдальні. Харчування учнів здійснювалося на другій та третій великих перервах. Проводився щоденний контроль за дотриманням гігієнічних норм: миття рук рідким милом та використання одноразових рушників. Проводився облік учнів, які отримували безкоштовне гаряче харчування, а також гаряче харчування за кошти батьків. Безкоштовним гарячим харчуванням було охоплено 75 учнів 1-4 класів, що становило - 100%. У групі продовженого дня за кошти батьків харчувався - 29 учень. Із учнів 5-10 класів 48 чол.. Таким чином, гарячим харчуванням у школі було охоплено113 учнів, що складає 72%.

Постійно здійснювався бракераж сирої та готової продукції, результати заносилися до бракеражу силами кухаря.

Постійно опрацьовувалась та надавалась інформація щодо кількості дітей, які одержують гаряче харчування. Регулярно здійснювалося складання щоденного меню силами кухаря на підставі примірного двотижневого меню-розкладки та затверджувалося директором школи. Проводилася роз’яснювальна робота серед батьків щодо організації харчування в сім’ї дітей різного віку.

Проінформовано всіх батьків про правила одержання безкоштовного харчування та вимоги оформлення документів.

Створено з представниками ради школи групу контролю за якістю харчування дітей.

Питання організації харчування учнів школи знаходилось на постійному контролі адміністрації та Ради школи і розглядалося на засіданнях ради школи.

Охорона праці

У школі в наявності нормативно-правове забезпечення охорони праці, пожежної безпеки та безпеки життєдіяльності. Розроблено, затверджено та введено в дію інструкції з охорони праці, пожежної безпеки та безпеки життєдіяльності. Щорічно перед початком навчального року проводиться огляд готовності кабінетів до нового навчального року, перевірка надійності спортобладнання, складаються відповідні акти. Постійно на контролі відповідального за організацію охорони праці навчання та перевірка знань працівників з питань охорони праці. Інструктажі (первинні, повторні, цільові) з охорони праці проводяться відповідно до порядку їх проведення. Кабінет інформатики обстежено районною СЕС і має дозвіл на функціонування.

На виконання наказу Президента України від 18.08.2006 N 685/2006 «Про День охорони праці», який в Україні відзначається щорічно 28 квітня - у Всесвітній день охорони праці, наказу відділу освіти, з метою посилення контролю за додержанням вимог законодавства про охорону праці, створенням безпечних і нешкідливих умов праці, належних виробничих та санітарно-побутових умов, привернення уваги учнів Липецької ЗОШ І-ІІІ ст. імені П.В.Щепкіна до питань дотримання безпеки життєдіяльності в навчально-виховному процесі і побуті, в школі було проведено Тиждень охорони праці, пожежної безпеки, електробезпеки, техніки безпеки та безпеки життєдіяльності, присвячений Всесвітньому дню охорони праці.

Протягом тижня перевірено дотримання вимог нормативно-правових актів з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності, відповідних інструкцій; ведення журналів реєстрації інструктажів з охорони праці, безпеки життєдіяльності з учнями, працівниками, журналу адміністративно-громадського контролю; проведення атестації робочих місць та виконання положень розділу з охорони праці колективного договору тощо.

У Всесвітній день охорони праці, 28 квітня, проведено урочисту лінійку з під­биттям підсумків місячника охорони праці та тижня безпеки життєдіяльності.

Усі працівники школи вчасно проходять навчання та перевірку знань з охорони праці та безпеки життєдіяльності відповідно до плана-графіка перевірки знань з охорони праці та безпеки життєдіяльності на 2015 – 2018 роки.

У коридорі школи обладнано інформаційний стенд з питань ОП та БЖД. Класними керівниками та вчителями-предметниками проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності, які фіксуються у спеціальних журналах. Складена і виконується (частково) Угода з ОП як окремий додаток до Колективного договору школи. Проведено адміністративно-громадський контроль І-ІІІ ступенів.

Комп’ютеризація та інформатизаціянавчального та управлінського процесу

Згідно ст. 49, 53 Конституції України, ст. 6 Закону України “Про загальну середню освіту”, Державної національної програми “Освіта”, Закону України “Про освіту” та з метою вдосконалення ефективності функціонування школи як цілісної управлінської системи, всіх її підсистем, наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України 24.06.2011 № 1/9-493 «Щодо організації навчання вчителів з використання інформаційно-комунікаційних технологій»

Відсоток педагогічних працівників, які ефективно використовують засоби ІКТ для здійснення навчально-виховного процесу, становить 75 %.

У школі наявний сайт, на якому розміщена інформація про навчальний заклад (українською і російською мовами), розклад уроків, факультативів, дзвінків, досягнення педагогічного колективу і учнів, відображається діяльність навчального закладу, наявні фотоматеріали. Інформація, розміщена на сайті, чітка й зрозуміла, грамотно оформлена. Наявні заголовки, текст сформульований чітко, здійснюється відповідний добір колірної палітри, всі сторінки оформлені в єдиному стилі, графічні елементи змісту сторінок використовуються відповідно та оптимально.

Фінансово-господарська діяльність та зміцнення МТБ

Приміщення відповідають санітарним нормам і правилам, знаходяться в задовільному стані.У окремій будівлі розміщена бібліотека, а у будівлі 1880 року – шкільна їдальня

Стан навчальних кабінетів закладу задовільний, але всі кабінети потребують дооснащення сучасними методичними та технічними засобами навчання. Внутрішнє оздоблення приміщення відповідає психолого-гігієнічним вимогам.

Школа має обладнаний гардероб.

Кiлькiсть переглядiв: 309

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.