ПОРАДИ УЧНЯМ

НАВЧАННЯ - ЦЕ ПРОЦЕС, ЩО ПОВ'ЯЗАНИЙ НЕ ЛИШЕ З ФУНКЦІЄЮ ШКОЛИ.

Основні правила:- Твоє спілкування зі світом починається із пізнання. Вдячно стався до тих, хто дає їх тобі;- Будь готовий активно, творчо навчатися і не тільки на уроках;- Навчися бачити, чути, відчувати світ серцем;- Остерігайся образити того, хто поруч;- Приймаючи рішення, пам'ятай про відповідальність перед собою, своїми батьками, однокласниками, вчителями;- Прийми за необхідне основне правило поведінки: «не зашкодь!»;- Справжнє щастя - ставити перед собою високі цілі, досягати їх, а потім іти далі. не позбавляйсебе цього.- Будь щасливий у своєму шкільному житті.Твоя пам’ять і є твій віртуальний світ.Варто не забувати, що засвоюємо:10% того, що читаємо20% того, що чуємо30% того, що бачимо50% того, що бачимо і чуємо70% того, що обговорюємо90% того, що говоримо і робимоОтже, відводь час на щоденне закріплення необхідних тобі навичок. Дослідження свідчать, що краще вчити вірші декілька днів потроху, ніж дуже довго в один день (це стосується і інших навичок, грі на інструменті тощо).Відшукай родзинкуСпробуй віднайти в собі приховані особливості. Що є в тобі таке, яке неможливо продублювати?Це цікавоМозок складається з мільярдів клітин, має дві півкулі: ліва - наукова, права - творча. Ліва півкуля відповідає за: мову, логіку, обчислення, послідовність. Права півкуля відповідає за: риму, ритм, музику, живопис, уяву.Ми вчимося за допомогою того, що: бачимо, чуємо, відчуваємо, робимо

СПРИЙНЯТТЯ ЕФЕКТИВНІЙ САМООРГАНІЗАЦІЇПІД ЧАС ВИКОНАННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯАналіз завдання:Що насправді потрібно зробити?Сформулюй це ще раз своїми словами.Аналіз матеріалу:Що мені потрібно для виконання завдання?Що я вже маю?Аналіз мети:Чого я прагну?Як я можу цього досягти?Від чого я можу відмовитись?Аналіз конфлікту(протиріччя):Чому я не можу піти далі?Що мені заважає?Що я мушу змінити?Формулювання часткових (проміжних) завдань:Який крок наступний?До цього часу все правильно?Тепер я вже організований.Подолання фрустрації (кризи надій):Помилку можна виправити.Я старанно працюватиму.Вимога до розподілу часу:Одна маленька перерва не може зашкодити.Я зроблю це, я маю час.Оцінювання часткових (проміжних) результатів:Я це робив.Мені це добре вдалося.

ЯК ГОТУВАТИСЯ ДО ІСПИТІВІспити, як і більшість явищ життя, – явище перехідне. Коли вони закінчуються, з'являється відчуття свободи, забуваються сльози, нервування, повертається спокійний сон. Але ж можна скласти іспит і з меншими втратами для власного здоров'я, отримати добрі оцінки й чекати наступного іспиту без страху та безсонних ночей.Психологи розцінюють іспит як:1. «перетравлювання» значного обсягу інформації, яке пов'язане з великим навантаженням на мозок;2. серйозне емоційне напруження і велике навантаження на нервову систему;3. оцінювання не лише знань дитини, а й її особистості.Найоптимальніший варіант підготовки до складання іспитів(за Іриною Науменко)Розпорядок дняХарчуватися слід три-чотири рази на день.Мед, горіхи, молочні продукти, риба, м'ясо, овочі та фрукти забезпечать баланс необхідних вітамінів і мінералів в організмі й відновлять енергетичні витрати.Нормальний здоровий сон і відпочинок зменшать навантаження на нервову систему. Не варто відмовлятись од звичних занять спортом – це буде своєрідним відпочинком.Слід пам'ятати про біоритмо-логічні особливості: «сова» неефективно працює о 6 – 8 год ранку, а «жайворонок» навряд чи буде працездатним до 2 – 3 год. ночі. В усіх людей рівень біологічної активності знижений із 17 до 18 години.Можна вживати тонізуючі препарати, наприклад, із женьшеню чи елеутерококу.Каву краще пити вранці й небагато, лише для того, щоб прокинутися (для тих, хто звик саме так розпочинати свій день). Кава підсилює нервовість і тривожний стан у невпевнених собі людей. Заспокійливі медичні препарати зовсім не потрібні, їх можна вживати лише за призначенням лікаря.Правильна організація вивчення навчального матеріалуСпочатку слід переглянути весь матеріал і розподілити його таким чином: якщо треба вивчити 100 питань за чотири дні, то в перші два дні вивчається 70% усього обсягу, третього дня – решта, четвертого – повторюють вивчене.При цьому складні теми варто чергувати з простішими – не обов'язково вчити всі питання поспіль.Є й деякі психологічні закономірності, які слід враховувати.1. Найкраще запам'ятовується інформація, викладена на початку і наприкінці тексту. Середина зазвичай швидко «вилітає» з голови. Тому під час запам'ятовування та повторення слід приділити увагу середині тексту.2. Повторювати треба не механічно, а вдумливо, зосередившись на змісті. Інформація після і «завантаження» в мозок, якщо її не повторити, утрачається на 20 – 30% упродовж перших 10 год. Щоб цього не сталося, слід прочитати текст, повторити його вдруге, через 20 хв – утретє, а через 8 – 10 год. – учетверте, і ще раз – через добу. Тільки після цього можна бути впевненим у тому, що інформація міцно «оселилася» в голові.3. Особливість «упізнавання». Дивлячись на текст, відчуваєш, що колись це все бачив, читав, отож вирішуєш, що витрачати час на це питання не варто й можна переходити до наступного. Насправді ж це – несвідомий самообман. І якщо не вивчити уважно те, що здається таким знайомим, на іспиті можна не відповісти на таке «знайоме» запитання.4. Запам'ятати можна найкраще, якщо знати, що є «найближчим»: текст, рисунок, логічна схема.5. Слід спробувати знайти щось цікаве у найнуднішому матеріалі, адже цікаве запам'ятовується набагато легше.Можна готуватися до іспитів удвох, адже одна голова добре, а дві – краще.Підготовка до іспиту вдвох має свої переваги, якщо поставитися до цього серйозно й сумлінно. Учити разом не варто, а от повторювати навіть бажано. Це краще робити напередодні іспиту.Готуватися можна й так: перший день – самостійне вивчення, другий – повторення й переказування один одному.Було б добре розділити теми за інтересами, за складністю, за ступенем засвоєння: один розповідає те, що другий раніше не вивчив.Розповідати треба чітко, детально, емоційно.Можна проводити «репетиції» перед іспитом і наодинці: ставити собі запитання, уголос відповідати, привчатися слухати своє мовлення.Шпаргалка — річ потрібна!Використання шпаргалок на іспиті найчастіше закінчується дуже сумно. Вони потрібні лише тим, хто краще запам'ятовує матеріал при конспектуванні, – викладений коротко (у вигляді тез), він краще тримається у пам'яті. Шпаргалки зручно перечитувати перед самим іспитом, а от брати на іспит не варто.«Спокійно, тільки спокійно»Так завжди в екстремальних ситуаціях казав Карлсон. Слід скористатися його порадою. Адже нервують завжди ті, хто погано знає матеріал. Ті, хто зовсім нічого не знає, зазвичай спокійні. Ті, хто знає матеріал добре чи на середньому рівні, нажахані до останньої хвилини, поки не отримають оцінку. Щоб подолати свій страх, можна розповідати самому собі вивчений матеріал, начебто на іспиті. Уявіть складну ситуацію на іспиті й знайдіть із неї вихід. Поставте самі собі підступні запитання й дайте на них відповідь – переборіть свій страх ще до іспиту. Згадайте випадки свого успіху, подумки відчуйте їх іще раз. Спробуйте вдатися до аутогенного тренування. Налаштуйтеся на те, що «у мене все вийде» й повторюйте ці слова перед сном. На іспиті не втрачайте самовладання у складний момент, хоч це й нелегко. Згадайте про почуття гумору – іноді воно виявляється і в екзаменаторів.Складіть план відповіді на іспиті – це теж заспокоює.

Кiлькiсть переглядiв: 504

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.